lördag 2 augusti 2008

Börjar fokusera...

Nu är det två dagar kvar till denna sommars andra lopp för min del, Kkjoggen. Det är en kvartsmara som en gammal, god vän lurat med mig på.

Eftersom jag känner att jag behöver all loppvana jag kan få inför Berlin Marathon så känns det lagom att lägga in tre- fyra stycken mindre lopp innan. Förutom Kkjoggen (den femte) så har jag midnattsloppet sthlm den sextonde augusti och sthlm halvmara den 6 september att träna för innan det är dags för Berlinmaran den 28 sept. Det är nu dags att ställa in fokus och ladda bra med träning, vila och mat. Frågan är om två kvalitetspass, ett kortdistans och ett långdistanspass i veckan räcker.... Eller ska jag lägga upp detta på något annat sätt. Tips, någon?

Återkommer med resultat och rapport kring Kkjoggen efter tisdag så stay tuned folks:-D

10 kommentarer:

Anonym sa...

jag måste också skärpa till fokuset nu, springer också midnattsloppet - men har ingen motivation alls just nu.

Helena sa...

Att du inte har motivation kan jag mycket väl förstå:D efter dina bravader i Hallsberg! Snacka om urladdning;D Det kommer att gå så bra ändå! Vilken startgrupp är du i?

Anonym sa...

Lycka till p� tisdag :)

Helena sa...

Elin: Hoppas på bra väder, håll tummarna;D

MarathonMia sa...

Åh vad härligt med lopp! I alla fall när andra springer :-) Jag håller tummarna för dig.

Jag tycker att din träningsdos låter bra. Se till att få in mängder på runt 2,5 mil på några av långpassen. Försök få något pass i veckan att bli 10-12 km plus ett kvalitetspass. Det klarar du dig långt på.

Att du klarar Berlin är jag alldeles säker på, sätt målet rätt bara, tvivla inte på dig själv för du kommer att greja det big time!

Anonym sa...

jag är i startgrupp 4, som du, så vi kan dra varandra!

Helena sa...

Tack Mia:D min förebild;D
Det värmde! Yep, mina långpass blir 2,5 mil minst, det är dags att öka nu:D Kvalitetspassen får jag ju varje tisdag och torsdag. Lite styrka måste jag lägga in också, det kan jag nog få till på mina vilodagar...

Funrun; Vad bra! Klart vi drar varandra, härligt!

Anonym sa...

Jag ska också springa i Katrineholm imorgon, kanske ses vi där! Fegar dock med 5,1 km-varianten men ska försöka ligga långt fram så jag syns.. ;)

Kör hårt!

Helena sa...

Men oj vad kul! Ska hålla utkik efter dig! Hm, ryck gärna tag i mig om du ser mig, kommer att springa i en grön jogg.se t-shirt och vit keps...fast i det här vädret blir det nog en vinröd jogg.se jacka jag springer i, men, hur som helst, hojta till och lycka till om vi inte ses!

Karin sa...

Tycker absolut att två kvalitetspass, ett kortdistans- och ett långdistanspass räcker. Variera kort- och långpassen och få in några långa långpass precis som mia skriver. Och tänk på vilan :-) Du fixar Berlin, du är mer förberedd än du anar!