fredag 22 augusti 2008

Tråkigt och trist och alldeles.....UNDERBART!

Ett träningspass med IF Linnéa kan vara tråkigt och trist och tråkigt och alldeles....alldeles........alldeles UNDERBART!!! Igår stod stegintervaller på schemat; coach Allans ord är Linnéanernas lag;)

(Men ok, Linneaträningarna ÄR ALDRIG tråkiga, bara min känsla inför just stegintervallspass, hade det inte varit för alla goa klubbkompisar så hade jag aldrig sprungit det!)

Den första jag mötte på väg till Zinkens IP var coach Nisse. Glada över att vi i alla fall blev två på kvällens träning traskade vi på i ösregnet. Väl framme väntade en hel drös glada "linneaner" som hade trotsat hällregnet och tagit sig till träningen. KUL!!

" Det är det här som skiljer löparen från motionären" sa Mia innan vi gav oss iväg på en MYCKET BLÖT uppvärmningsrunda. Jag tror vi var uppemot 15 pers som glatt värmde upp i hällande regn innan återsamlingen på Zinkens IP. En Linneaträning missar man ogärna alltså. De tre nya killarna från västerbropasset häromveckan dök upp igen. Får anta att Karin och Mia gjorde gott intryck på dem då i coachernas frånvaro:D

INTERVALLERNA: Igår fick jag en alldeles ny konstig känsla inför detta pass; det kändes alldeles trist och tråkigt och trist....och alldeles, alldeles underbart!

Jag vill minnas att jag tyckte denna form av träning var urjobbig första gången jag körde den. Fick liksom aldrig nån rytm i den. Men den här gången var det annat ljud i skällan:D

Med början på 1000m hittade jag snabbt en skönt jobbig rytm. När alla 9 intervallerna var avklarade hade jag lyckats hålla mig ung. ett halvt varv efter Mia, Tone och Linn. Det har aldrig hänt förut. Antingen tog de det lugnare än vanligt eller så har jag blivit snabbare än förut!

Det känns som det senare, redan på uppvärmningsrundan, där jag hade sällskap av Fredrika och Pernilla, låg jag i ett snabbare tempo än jag trodde. Det kändes ju precis som vanligt:D

Så med detta kan jag nog konstatera; idog träning med framför allt IF Linnéa, har lett till att jag nått ännu ett steg framåt i min utveckling som löpare!

Och såhär blev resultatet:
Uppjogg4,28km 26:076,06min/km
Repetition11 020m 04:364,31min/km
Repetition2 800 m 04:195min/km
Repetition3 600 m 02:203,53min/km
Repetition4 400 m 01:524,40min/km
Repetition5 200 m 00:473,55min/km
Repetition6 400 m 01:584,55min/km
Repetition7 600 m 02:254,02min/km
Repetition8 800 m 03:194,09min/km
Repetition9 989 m 04:554,58min/km
Nerjogg0,80km 05:427,08min/km



4 kommentarer:

gullfot sa...

Och bara för att ni andra skall fatta hur bra Helena blivit så skall jag skvallra om att hon hela uppvärmningsrundan var övertygad om att vi sprang i sjuminuterstempo ;-)

Fan vad du blivit bra bruttan - och så fort!! :-D

Löparfantasten sa...

Åh vad duktig du är. Visst gick det fort för dig, du bara försvann...GRATTIS!!!!

MarathonMia sa...

din första tusing är grym! snabbare än 1.45-gruppens tusingar som vi körde för nån månad sen!

Klart du blivit snabbare. Snabb, snabbare, snabbast.

Anonym sa...

Åh, det låter för härligt med gruppträning. Och så snabb du blivit - jättegrattis!