söndag 17 augusti 2008

Midnattsloppet Stockholm

Vilken folkfest! Fyrverkerier innan start (ok jag gillar inte smällarna men de är fina att titta på), peppande klubbkompisar och andra vänner och så, PANG! Startskottet gick och vi var iväg. Hade sällskap med Maria genom hela loppet, kändes otroligt bra. Tappade henne bara en gång vid vätskekontrollen efter 4 km, men hämtade snart upp henne igen i backen vid Sofia kyrka. Här hade jag velat dra på, jag hade otroligt mycket mer att ge "fram med höften, upp med huvudet" tänkte jag. Men hela tiden fick jag bromsa, så irriterande!!! Kul var det med alla olika band och orkestrar som spelade längs banan, mest mysko var tältet vid Mosebacke där det stod en massa människor i "väggarna" så bara huvudet syntes när vi liksom sprang igenom det.

Vid foten av Mosebacke stod Mia, Karin och Catti med sällskap och hejade som galningar. Det kan inte vara lätt att få syn på oss bland alla vitklädda löpare, men eftersom jag fick syn på dem så gav jag upp ett glädjevrål. De gav mig så mycket energi att jag bara svävade uppför backen och sedan ökade hela vägen till mål. Inte var jag trött heller och när jag sneglade på min klocka visade den 56,41!! Personbästa med nästan 2 minuter på milen!!! Nu är jag inte helt säker för jag tryckte inte tillräckligt hårt så klockan tickade vidare. Får kolla resultatet imorrn.

Begav mig nöjd och glad tillbaka till zinkens IP och IF Linnéas kansli där en hel bunt nöjda Linneaner samlats för lite eftersnack och en öl.

TACK Mia för att du fixade med ölen, TACK ALLA som hejade på mig idag, IRL eller genom meddelanden, det hjälpte;) och tack Maria för draghjälpen!

Det här kommer jag definitivt att springa igen!!! Godnatt!!!

9 kommentarer:

Benet sa...

Härligt Helena! Vilket lopp! 56 minuter! Skitbra! Du går från klarhet till klarhet!

gullfot sa...

Gomorron och grattis!!! Vad kul, det gick ju klockrent!

Ååååhhh vad jag hade velat vara med... :-)

Anonym sa...

56:39 läser jag som din sluttid på resultatsidan! HURRA!
(jag landade exakt 10 sek efter)

Helena sa...

Benet; tack:D Har ju inte sprungit så många lopp i mitt liv så vet väl egentligen inte min egen kapacitet. Det är ju vansinnigt roligt i alla fall;)

Fredrika; Tack!! Det gick ju super för Gunnar också! Kul att han dök upp efter också, jag saknade dig:D

Maria; ja jag såg det när jag äntligen lyckades ta mig in;) En sekund snabbare per km än kvartsmaran jag sprang för ett par veckor sen, så personbästa blev det ju om än med liten marginal:) Och jag som trodde du spurtade lååångt före mig, men rackarns vad bra vi är!

Anonym sa...

Vet du - jag SAKTADE av när jag kom ut på hornsgatan, för jag trodde inte på att den blinkande portalen var målet, jag trodde det skulle ligga Mycket längre bort... och så ville jag spara krafterna till spurten... men plötsligt så var jag i mål... Haha!

Jag är så himla glad att du fanns i närheten av mig hela tiden, utan dig hade jag haft en mycket sämre tid! Enormt tack för hjälpen!

MarathonMia sa...

Heja heja heja - precis som jag skrev till Maria, kom inte och säg att du är långsam - för det är du INTE!

Stort grattis - jag tycker att du är helgrym, superstark. Känslan i IF Linnéa kan man nog inte hitta någon annanstans.

Söderbruttan runt Söder - såklart det blir succé!

Karin sa...

Åhå, vännen! Jag ryser och får tårar i ögonen, det var MÄKTIGT att få heja fram dig! Du såg så stark och pigg ut när du passerade. You go, girl!!

Löparfantasten sa...

GRATTIS!!!!
Åh vad kul att det gick så bra.
Ses på torsdag hoppas jag.

Anonym sa...

Grattis till ett bra lopp!

Det var inget tält med människor som du sprang igenom, den var en gigantisk NIKE sko :)

/Jocke