söndag 24 augusti 2008

Kan pengar göra en lycklig?

Nä jag tror inte det, men det skulle inte skada att ha lite extra av den varan;) Det finns ju så mycket man skulle vilja ha...

....och folk säger att löpning är en billig sport! Bara att gå utanför dörren, ta en runda och så är man hemma igen. Snabbt, enkelt, bekvämt.
Asics GEL Noosa Tri 25th (Dam)


Inspirerande färgval, för 1400 är de dina;)



Men så vill jag ha de där skorna som är så sköna, inte skaver, inte ger domningar i tårna- OK 1200papp fattigare. Det var det värt, fötterna måste ju må bra så jag kan springa! Och så ville jag bara ha de där byxorna och den där tishan, strumpor också, och en tisha till som matchar brallorna, nä vänta nu, min mage syns ju, vätskebältet till långpassen får hålla in en valk där, nu så är jag redo...OJ DÅ personbästa på milen, mer träning, fler lopp, OJ 800 spänn i anmälningsavgift, okej inga nya skor den här månaden heller....mer träning, nyttigare mat, energipåfyllning, fasen det kostar ju också, naprapatbesök- är det benhinnan som spökar? Nä svaga muskler, mer styrketräning, gymkort, GAAAH nu vet jag vart mina pengar tar vägen;)

Tisdagsträning, torsdagsträning, TShM=bra träning men tråkigt, IFLinnéaträning=bra träning och ROLIGT! Egen träning veckans övriga dagar, bloggande hit och dit, kommentera och följa med spänning alla glada bloggares och löparvänners utveckling och framfart, träffas IRL- KUL!!!

Det allra bästa i livet går inte att köpa för pengar; löparvänner och glädjen som följer i löpningens spår!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

utan alla dessa löparbloggar hade jag aldrig träffat dig och många andra. Fantastiskt berikande!

Nix sa...

Värt varenda öre!
Kolla på min sida och löpkostnad så får du den osminkade och hårda sanningen om kostnaderna...

Helena sa...

funrun: eller hur? helt underbara människor!

nix:visst är det värt vartenda öre:D vet inte om jag törs titta;)

MarathonMia sa...

Och pladask föll jag ner till marken och insåg att jag har köpt de blommiga skorna i onödan...att det hade varit "billigare" att operera min stortå att inte sticka upp så mycket istället för att även köpa de röda... för 1400 spänn. Som tillsammans blev 2800 spänn som skulle kunna ta mig TILL NewYork men inte hem.

Löparvänner är roligare. De är gratis. Upplevelserna är fantastiska och IF Linnéa är det billigaste nöjet man kan ha.

Anonym sa...

Man investerar i eget välbefinnande, både nu och på sikt! ;)

vad gäller Stockholm halvmarathon tycker jag du ska försöka hålla ett jämnt tempo i början och försöka planera så du kan ha lite krafter kvar sista fjärdedelen, att hitta någon bra rygg som håller ett jämnt tempo brukar inte vara någon dum idé. :)

Anonym sa...

Haha! Kolla inte in Nix sammanställning. Man blir mörkrädd. Men fattar iofs plötligt vart alla pengar tar vägen... :-)

Karin sa...

Alla löparprylar är man värd för allt slit man utför ;) Håller med dig om vännerna och upplevelserna; de är gratis men värda mer än pengar kan betala. Och jag är glad att jag har er i IF Linnéa :-)

Anonym sa...

Kolla även in den debatt som Nix startade på löparforum (puls.se):

http://www.puls.se/forums/topicallmessages.cfm?topicid=359150

Löparfantasten sa...

Underbart inlägg Hlena håller med dig fullt ut. Tänk vad många nya vänner man har fått!!

Helena sa...

Mia:men tänk vilka snygga bra skor du har nu;) och två par dessutom...minst:D

Berglund; så sant! Tack för tipsen ang. halvmaran:D

Bureborn:Hehe, jag blev nästan mörkrädd, förstod att det skulle vara skrämmande siffror;)

Karin: och jag är också glad för alla vänner och "linnéaner":D

jumper: välkommen hit:D går genast och kollar löparforumet på puls, tack för tipset!

löparfantasten:Tack! Visst är det underbart?! Hoppas knät är bättre:)