måndag 11 augusti 2008

Söderbruttan på söders höjder!

20+7+16km, det blir 43km på tre dagar, på tok för mycket för mig. Det tillsammans med Linneaträningen i torsdags har gjort min kropp helt slut. Jag känner att jag får lägga om veckans planerade träning till vila. Ev. kommer jag ha svårt att hålla mig ifrån torsdagsträningen med alla glada Linnéaner, men...med midnattsloppet på lördag så gör jag nog bäst i att vila.

Idag tänkte jag vara smart och värma upp lite innan jag skulle träffa Jossan och Maria vid zinken. Vi skulle reka banan inför lördagen.

Så jag struttade iväg på stela ben en liten extrasväng innan jag begav mig mot söder. Pucko mig, sprang fel så när jag, kraftigt försenad, kom fram till zinken, hade jag sprungit 8km som uppvärmning. Inte helt smart eller hur;) Nåväl, vi sprang iväg i lugn takt (tur för mina ben) och lyckades såklart springa fel!:D Efter en stunds irrande lyckades vi komma rätt och fick känna på loppets brantaste backe, den upp mot Sofia kyrka. Kan vara bra att veta hur den är, rent mentalt...och den är BRANT och LÅNG! Men väl uppe har man klarat mer än hälften av loppet, dax att öka alltså;D

Så, med detta i färskt minne laddar jag för lördag- startar 22.20 i startgrupp 4, C U there;D

7 kommentarer:

Anonym sa...

då har vi bara 10 000 pers framför oss. Hohoho.

Helena sa...

vi får kryssa mellan dem, det är vi ju bra på nu;)

Karin sa...

Grymt pass en måndagskväll, Helena! Nu har du klarat av veckans långpass ;)
Jag ska stå där och heja på dig, jag lovar. Det ska bli SÅÅÅ kul!

Helena sa...

Härligt Karin, tack! Hoppas du får syn på mig bland 19500 vitklädda löpare:D

Benet sa...

Ett Jättestort LYCKA TILL på midnattsloppet!

...och du gör nog rätt i att vila dig i form inför lördag. Kanske en liten lugn jogg mitt i veckan.

Anonym sa...

Lycka till i helgen :) Såg att fler från min klubb skulle vara med och springa.

Helena sa...

benet; Tack! Ska köra ett lugnt pass med IF Linnea imorrn eller som coach Allan sa; "en planlös runda i behagligt snacktempo"

Elin: Tack! Vilken klubb springer du med?