söndag 29 juni 2008

18,21km


mätte min garmin idag när jag tagit mig ända hemifrån, runt söder och hem igen:-D Måste lägga in ett långpass i veckan nu (följer ju Szalkais program) fram till Berlinmaran. 18K kändes helt ok, kanske för att jag sprang på Karin mitt (som vanligt såg hon stark och spänstig ut!) på vägen vid Hammarby sjöstad. Fick chans att dricka lite och snacka lite löpning och annat spännande. Alltid lika roligt att träffa dig Karin! Sprang sedan vidare på lätta fötter hemåt och kände mig glad och nöjd och HADE FORTFARANDE SPRING I BENEN!!!


Jag som inte kört långpass sen maj. Åh vilken känsla det är!!! Premiär för vätskebältet var det också, kändes bra att springa med det, lite åkte det runt, men det är ju en vanesak.

Det konstiga nu är att jag vill ge mig ut på en runda till bara för att...:-D Jag är pigg, glad och bara vill springa mer och mer! Hade det inte varit för mina ömmande stortånaglar så...(och vad beror det på att de ömmar?) Nä nu ska jag snällt vila mig i form till tisdagens pass och kolla in fotbollsfinalen ikväll. Och pilla lite till på min garmin;-D Stay tuned!!

7 kommentarer:

Karin sa...

Du såg pigg ut, du med! Så himla kul att träffa dig, bara sådär liksom :-) Superbra jobbat med 18 K i värmen, heja heja! Balansera nu träningen med vila så ska du se att nästa långpass blir 22 K utan minsta problem :-)

Anonym sa...

Vad kul att läsa om ditt långpass. Nu blir jag oxå sugen på att träna det men de är så tråkigt att springa själv.

Benet sa...

Låter som en superskön runda! Härligt Helena! Långpass är underbart. Speciellt när man har spring i bena.

Nä, nu drar 2:a halvlek igång. Viva Espana!

MarathonMia sa...

Skönt tjejen! Endorfinerna vill ha mer! Skryt du som har tånaglar som kan vara ömma ;-) Se till att de alltid är kortklippta, ibland kan vaselinsmörjning hjälpa. Jag hann aldrig testa själv...

Ses på tisdag och torsdag! Grattis till en grym prestation.

Helena sa...

Karin; 22k! Hm, jag får nog flytta den mentala spärren dit under veckan;-)

Elin; Om du tycker det är tråkigt att springa själv kan jag varmt rekommendera att gå med i en löparklubb!

Benet; Viva Espana! Och det gick ju vägen:-D

Mia; Suger åt mig av dina tips, här ska klippas tånaglar och smörjas vaselin;-D Och springas!!! Vi ses!

Mr R sa...

Härligt Helena, 18 K är mycket bra!
Har beställt min Garmin 405 idag, mycket pga dig, jag ser framemot att hämta den ASAP. Sen kan jag säkert behöva en del tips och du är väl snart proffs på den?

Helena sa...

Mr r; Haha, lååångt ifrån proffs;-D men det gick rätt fort att lära sig det nödvändigaste. Än finns det dock mycket kvar att upptäcka! Jag är så där envis att jag bara måste pilla tills jag fattar hur saker och ting funkar, kan likna den vid en ny mobiltelefon där man bläddrar efter alla funktioner hit och dit... Fråga gärna om du undrar nåt så ska jag försöka svara.