onsdag 18 juni 2008

Glad midsommar!

Yepp, imorgon kväll skulle det bära av till landet för midsommarfirande på traditionellt sätt med dans kring stången, tipspromenad och skattjakt för barnen och en massa god mat och fika. Pga detta missar jag den högt värderade träningstiden med IF Linnèa IGEN! Men så i en handvändning och som ett brev på posten fick liten E 1 år och 9 månader feber precis just nu för en pisskvart sen:-(
Vilket för oss innebär att vi styr om planerna om att åka imorgon kväll och avvaktar liten E:s dagsform. Och det betyder ju att jag KAN träna med Linnéanerna imorgon, HURRA!!! Inget ont som inte har något gott med sig!

Igår var det första träningstillfället med TSM. Jäääättemycket folk, vi delades in i fyra grupper efter hur lång tid vi tänkt klara Sthlm halvmarathon. Således sprang jag i tvåtimmarsgruppen, ett mycket glatt och trevligt gäng med folk i alla åldrar, övervägande kvinnor men en och annan man. 20 min uppvärmning i 6.30 tempo, helt ok för min del. Jag fick sällskap av Fredrika som passade på att guida mig i området vi sprang förbi-mycket trevligt. Väl framme vid en lätt lutande backe körde vi löpskolning och backintervaller x 6 á ca120m utan vila men med lätt jogg nedför, ca 60sek per intervall. Mycket lättare än vad jag trott, If Linnéa passen är bra mycket hårdare! Precis i början av intervallerna fick vi sällskap av mr Szalkai himself. Kul att se honom IRL.

Nöjda och glada, ivrigt påhejade av våra eminenta ledare avslutade vi med nedjogg 10min och gemensam stretch på Östermalms IP.

Efteråt slöt jag upp med en bunt Linnéaner; Karin, Mia, Rebecca och några andra glada löpare. Ett lyckat träningspass var till ända och en glad Helena tog tuben hem för att beundra (?) sin nya tröja, en orange sak som ingick i TSM:s sommarträning.

Nu startar snart Sveriges match, gissa vem som är bänkad! Glad midsommar på er alla!!!! Stay tuned för rapporter om Linnéa träningen imorgon!

3 kommentarer:

Jossan sa...

åh vad avundsjuk jag blir.. jag vill också träna ...
men envis hosta och feber hindrar mig :/

Låter kanonkul med TSM passet, hur gör man för att haka på där?

Glad midsommar!!

MarathonMia sa...

Tjohooo - då blir vi ett gäng ikväll! Kul.

Helena sa...

Jossan, gå in på maraton.se så ser du TSMträningen där, eller haka på nästa tisdag? 300kr för sommarträningen kostar det

Mia! Hurra! Ses ikväll,undrar vad vi ska göra?