tisdag 3 juni 2008

Ipren och Voltaren

...är det jag ska införskaffa imorgon! Ipren för insidan och voltaren (salva) för utsidan ska nog göra susen för min benhinneinflammation.

Ingen löpning på en vecka, suck, hur ska det gå? Tur att det finns så många bra bloggar att läsa in sig på och få tips och inspiration från. Har kommit fram till att det är en hel massa saker jag behöver få koll på för att göra träningen inför Berlin marathon så bra som möjligt.

  • Pulsklocka (har ingen, men en kompis i USA är på g att fixa en GF 405!)
  • Min maxpuls (förutsätter att jag har en pulsklocka)
  • Snittid per km (förutsätter att jag har den önskade garminklockan!)
  • Få benhinnan under kontroll så att jag öht kan träna)
Sen finns det en hel massa andra saker jag behöver lära mig, tex hålla jämn fart under längre sträckor, lära mig svänga lite mer med löpartermer-vad är negativa splits? Hm bäst att surfa vidare och kolla lite träningsbloggar;-) Återkommer för att checka av min lista:-D

1 kommentar:

Karin sa...

Men hallå där! Din blogg har jag missat helt! :-)
Negativ split är när man springer andra halvan av loppet snabbare än den första halvan. Klarar man en negativ split har man förmodligen disponerat sina krafter bra (det ska handla om några minutrar, max, annars har man sprungit för långsamt på första halvan, hihi). Så, nu vet du det :-)