torsdag 19 juni 2008

Pulsklockor och trevliga Linnéaner

Åh jag vill vill vill ha min garmin fr 405 NU!!!! Min käre make fixade med beställning av den och betalning igår. Hade han kommit in innan 11 så hade jag garanterat haft den i min hand idag! Tillfälligheter på jobbet gjorde att han kom iväg lite senare i detta ärende så nu får jag vänta ytterligare några dagar. Jag är absolut inte arg på min man, nejdå! Mer arg på mig själv att jag inte kunnat bestämma mig tidigare för att slå till på klockan och gå och köpa den:-D Hur som helst, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge!

Dock hade det varit riktigt roligt att testa den under kvällens intervallträningspass med IF Linnéa. Coach Allan visade sitt skäggiga, glada ansikte och peppade oss i något som jag aldrig sprungit förr; stege. Det innebar följande:
Första intervallen-800m, en min ståvila,
andra intervallen 6oom och joggvila,
tredje intervallen 400m och en min ståvila,
fjärde-200m och en min ståvila,
femte-400m och ståvila,
sjätte-600m plus joggvila
sjunde och sista 800m.
Vad hade varit mer perfekt än en pulsklocka så jag hade kunnat få tiden på intervallerna?
Vi avslutade med nedjogg, för min del två varv runt Zinken där träningen var förlagd idag och sedan skön stretch med Mia, Karin, Tone, Britta och Johannes, det glada gäng som dök upp idag. Ännu ett skönt träningspass med trevliga linneaner var slut. Nästa gång ska jag banne mig hinna uppsöka toan innan passet så jag kan fokusera på annat än hur kissnödig jag är;-D Och så ska jag inte springa ifrån vattenflaskan heller!!!
Nästa träningspass för mig blir förmodligen på landet på lördag, ett lugnt långpass skulle jag gissa på, sedan ser jag redan fram emot tisdagens TSMträning med backintervaller på schemat.

Nu önskar jag alla en mycket trevlig och lugn midsommar! Var rädda om er!!!!

4 kommentarer:

Karin sa...

Åh, vad det var kul och fruktansvärt jobbigt att träna idag! Det roliga i att träna såhär är ju att alla är lika trötta efteråt eftersom alla har gett allt. Superbra kämpat idag, tjejen! Vägen mot Berlin kommer att gå som på räls (eller Autobahn?!)
Skön midsommar och var rädd om dig, du med! :-)

Helena sa...

Tack Karin! Berlin känns jättespännande!!! Hoppas du får en lugn dag på jobbet imorgon! Kram

MarathonMia sa...

Hoppas att du haft en toppenmidsommar och hunnit med ett långpass! Grym träning i torsdags - jag går ifrån träningarna fylld av lyckorus varenda gång!

Benet sa...

Låter så härligt på era löpträningar. Det måste vara gött att ha Berlin som morot. Det kommer att bli en höjdare!

Hoppas din midsommar varit till belåtenhet