lördag 16 oktober 2010

På´t igen

Vill bara meddela att söderbruttan is back!! Tog ett uppehåll helt enkelt med bloggvärlden för att hänga helt och hållet i den riktiga världen. Har tränat ruskigt lite efter sthlm marathon och inte kommit igen riktigt förrän nu. Går för tillfället på laser/akupunktur hos naprapat för att bli av med benhinneinflammation och det verkar ha lyckats! Håll tummarna, ska tillbaka på tisdag för tredje gången.
För övrigt kan jag meddela att även om jag hållit mig borta från bloggvärlden, löprelaterade sidor och bästa Linnéaträningarna så håller jag koll lite på avstånd. Gläds åt alla framgångar och pb:n som verkar stå som spön i backen just nu. För att ha en morot med min träning så tog jag mig i kragen och anmälde mig till Sthlm marathon nästa år, men några andra lopp ska jag nog få till innan dess. Ligger lite lågt fortfarande eftersom naprapaten säger max 5km och öka sedan m 1-2km per pass om benet känns bra. Känner mig helt ok efter några veckors kortrundor så imorgon tänker jag öka till 8-10km tillsammans med några härliga Linnéaiter som ger sig ut kl 10 varje söndag under hösten, på långpass. Just imorgon passerar de mina hemtrakter så det passar perfekt. Att de avslutar passet med sedvanlig fika känns gött, ska försöka hinna med det också. För övrigt funderar jag på pose, kompressionstights och långpass. Vad funderar du på och vad gör du en helt vanlig söndag i oktober?

3 kommentarer:

Liverun sa...

Lycka till med satsningen,kul att ses på loppena.

Jossan sa...

välkommen tillbaka gumman!
har saknat dig, både IRL och i bloggvärlden!
jag håller tummarna att dina behinnor bestämmer sig för att vara friska nu!

Helena sa...

Tack Pauli, vi ses på banan ;)
Jossan: Tack, har saknat dig med, håller också tummarna för en skadefri höst/vinter och vår :D