söndag 24 oktober 2010

En helt perfekt lördag


Foto: privat, mina hemtrakter en gråmulen lördageftermiddag. Perfekt löparväder!

Så nöjd med gårdagen! Slog två flugor i en smäll och fick in både mys och träning med båda mina barn. Började med min yngsta, Emy 4, och tog oss iväg på simlekis följt av fikamys på ett litet kafé i Älvsjö.

Foto: privat, här var vi på simlekis
Foto: privat, hit gick för en god fika!

ftersom det var en halvtimme kvar tills nästa buss skulle komma bestämde vi oss för att gå till fiket. Imponerad över hur långt en 4åring faktiskt kan gå! Skulle tippa på att det är nånstans mellan 1-1,5km mellan simhallen och fiket! Lägg därtill en intensiv halvtimmes simskola straxt innan. Men med lite energipåfyllning (smörgås, vatten och chokladbar) och ett lockande mål så gick promenaden som en dans ;) När vi sedan väntade på bussen hem hade vi springtävling (för hon var "trött å gå" som hon säger). Tänk om man själv hade all den energin!

Väl hemma igen svidade jag om till löparoutfiten, drog iväg på en runda innan det var dags att hämta min äldsta, Gustaf 8, hos en kompis.
Hann springa ca 7,5km innan jag hämtade honom och avslutade sista 1,5km med att jaga en cyklandes Gustaf ända hem.

Foton: privata, hämtning av snabb son hos kompis i Midsommarkransen, jag försöker hålla tungan rätt i mun och öva på POSEstegen även här!

Lite styrketräning tillsammans med honom fick avsluta träningspasset och nöjda och glada traskade vi våra 3trappor upp, stretchade, duschade och bytte om. Medans käre maken fixade hemgjord pizza med underbart god tomatsås, tonfisk och oliver, hann jag iväg en sväng till affären för att handla lite extragrejer.

Foton: privata, Gustaf är nöjd med cykelturen och försöker sig på lite styrketräning ;) Finaste "finhjärta" Gustaf!

En god middag tillsammans med hela familjen framför TV:n, sen fick vi spontanbesök av en klasskompis till Gustaf, med mamma, lillasyster plus kompis. Behöver jag säga att det blev en helt perfekt lördag? ;)

3 kommentarer:

mary sa...

vilket flyt! Bra jobbat Helena!

Helena sa...

Eller hur! det går bra nu ;D

Carina sa...

Vilken lördag!! Tror det bultar ett litet löparhjärta i Emy :)