söndag 24 oktober 2010

Gissa platserna!!!

En liten frågesport a'la Söderbruttan! Gissa var nånstans följande bilder har tagits! Länkar eller ledtrådar till svaren finns men tjuvkika inte!! Hur många klarar du? ;) (Alla foton privata)
1
2 3

1) Gammal spårväg 2) Gammal krog/nu 3) Nånstans vid Sveriges tredje största sjö
konferens, camping & bad




(4 5)
4)Här siktades en snok för några somrar sen 5) Vad är detta???


(6 7)
6)De två tornen i bakgrunden kanske avslöjar var detta är... 7)Det här är bra backträning, använd alla fyra när du ska uppför, säger min
säger min naprapat!



(8
8)2km loppis har ägt rum här

5 kommentarer:

Jossan sa...

Jag kan nummer fyra allafall men det är nog bara för att jag såg ormen :)

Helena sa...

Bravo Jossan! Då kan du säkert nr 5 för där sprang vi förbi straxt innan vi såg ormen ;)

Carina sa...

Nämen, det var svårt... Jag tror också jag kan bild 4, sen kan jag inge mer.... :(

Kul grej i alla fall! Tävling!! Fast jag är en fuskare...

Peter sa...

Jösses, jag kunde fler än jag trodde och då har jag bara sprungit där ett dussin gånger.
"Spill it all" direkt i kommentarerna eller vill du ha mail?

Helena sa...

Carina: Du får vara fuskare, det är nog inte helt lätt, jag menar hur många gångvägar finns det inte i stockholm som ser ut sådär?
Peter: "spill it all" här om du vill ;) platser man springer ofta på läggs nog på minnet mer än vad man tror, även om man inte alltid kan namnen på dem. Jag gillar att ta reda på historian bakom en plats, just de här bilderna är från en av mina (och Ingrids) vanliga rundor. Tänk att ha allt det här så nära inpå där man bor, mycket gammal historia och mycket vackert! :D