lördag 23 oktober 2010

Längtan

Tänk att man kan längta så mycket till någonting! Skulle ha tränat med härliga IF Linnéa i tisdags men efter naprapatbesöket samma dag kände jag mig rätt mör i benet. Bestämde mig därför för att ställa in eftersom det var rekommendationen jag fått om jag skulle känna av nåt. Typiskt! Tänkte att jag hade en ny chans på torsdag eftersom det är linnéaträning då också, men icke, har vaknat med halsont några mornar så det var bara att lägga ned den träningen också :( Men jag ska inte klaga, jag får ju vara hemma och mysa med världens bästa familj istället :) Min andra "familj"- Linnéa får vänta en vecka el två till, de finns ju kvar!

Nu är det lördagmorgon, här uppe på Hägersten Hill skiner solen och temperaturen visar plus 2. Och kan ni gissa vad jag längtar efter? En runda på folktomma gator, kanske en tur bortåt Älvsjö och kika på alla fina hus och trädgårdar...Ska snöra på mig löpardojjorna nån gång idag, men först lite familjepyssel som simlekis och sånt.

För övrigt imponeras jag stort av härliga Maria som kör 5km löpning varje dag i 43 dagar, som en utmaning till en kompis som lovat vara sockerfri lika länge. Kul grej och jättebra inspiration till en soffpotatis som jag! Snacka om motivationshöjare! :D Trevlig lördag på er!

3 kommentarer:

Sirpa sa...

Krya på dig tjejen! Hoppas du snart är springfrisk igen =)

Helena sa...

Tack Sirpa & välkommen hit! :D

Carina sa...

Hoppas det blev lite löpning för dig!