tisdag 8 juli 2008

Batteriladdning

Ombyte förnöjer! Semestern rullar på och det är alltid kul med miljöbyte. Befinner mig just nu på västkusten, med salta havsstänk, sol och bad, ljumma vindar, en och annan åskskur och så lite träning förstås;-D Jag menar, Berlinmaran närmar sig ju så man får inte ligga på latsidan bara för att man har semester!! Tog en kort joggingtur följt av styrketräning och kände mig...urstark! Bortblåst var hopplösheten från västerbropasset då jag var tömd på energi.

Miljöombytet har alltså gjort mig gott. Har tillbringat mina somrar härnere och som alltid när man drar in doften av hav, salt och tång, väller barndomsminnena över mig och gör mig glad och lycklig. (Men ok, tång luktar bajs, att jag tycker det luktar gott har enbart med roliga barndomsminnen att göra;-))

En av fördelarna med löpning tycker jag, när tankarna svävar fritt. Och det roliga är att sonen som varit ensam här med mormor en hel vecka gör precis samma grejer som jag själv gjorde-långa bad, krabbfiske, spana på fåglar, cykla och gå på upptäcktsfärd (runt den lilla ön där vi befinner oss) och bara njuta av ett långt härligt sommarlov. Han hittade till och med magneter när vi badade sist;-D

Uppdateringen här kommer att bli lite lidande då vi är på resande fot, men jag hoppas ni alla har en riktigt underbar sommar med träning och annat sköj. Så fort vi är hemma igen kommer uppdateringar i både bilder och ord så stay tuned!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter hur mumsigt som helst!
Har inte varit på västkusetn sedan barnsben, men nu börjar jag fundera på att lägga om semesterplanerna. Byta ut renovering- och trädgårdsjobb mot löpning i saltblandad luft. Det skulle vara godis!
Tyvärr lär nog sambon lämna in veta.

MarathonMia sa...

Det låter alldeles underbart! Jag kommer tillbringa 90% av min semester på Västkusten. Och tång luktar inte bajs. Tång luktar tång och frihet. Jag ska också jogga omkring, sedan sätta mig på stranden med ett glas vitt vin och spana efter Fasaner... hehehe - du kan väl be dem flyga till Falkenberg nästa vecka!

Ha en fortsatt mysig semester!