onsdag 2 juli 2008

Har du lätt för att få blåmärken?

...frågade min naprapat mig idag. Ja det har jag sa jag sammanbitet medans han tryckte och knådade min stackars ömmande vadmuskel. En och annan knuta hittade han som smärtade ända in i märgen på mig. Jag tänkte på Karin som måste ha varit i samma situation några dagar tidigare, med tanke på hennes hårt åtgångna vad. "Ja jag kommer inte att vara snäll nu" fortsatte naprapaten samtidigt som jag försökte hålla koll på min tvååring som gick i närkamp med en pilatesboll och ett skelett:-D

Efter en halvtimmes tryckande, knådande och knäckande av höfter ansåg han sig klar och jag linkade därifrån med ett antal övningar för att komma tillrätta med min onda vad.

Först och främst måste jag formgjuta en sula så mina stackars muskler slipper slitas och kompensera för mitt "felkliv" hela tiden. Sedan måste jag knåda och trycka själv också för att få igång cirkulationen innan jag beger mig iväg på ett pass. Håll tummarna för att detta räcker (såklart ingår ordentlig stretch i detta)!

Mia;-D min onsdag började ganska smärtsamt, för att sedan fortsätta att "smärta" min ekonomi med byte av slitna sommardäck. Nästan 5 papp fattigare...och semestern har bara börjat!!

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Din onsdag startade på ett annat sätt "smärtsamt" - då som ont - inte tunga vikter på stången (som kanske smärtar en aning idag).

Knåda på, det brukar hjälpa, eller införskaffa en tensapparat (Stadium) för snabbare återhämtning och blodcirkulation.

Helena sa...

Bra idé! Jag fortsättar knåda på och blir det inte bättre så vet jag vad jag ska göra! tack snälla:-D

Karin sa...

Håll ut, det blir bättre! Jag är övertygad och håller nu mina tummar stenhårt för dig!

Helena sa...

Tack Karin! Vad härligt det känns att ha så fina löparkompisar:-D!!!