torsdag 24 juli 2008

Backintervaller med Linnéanerna

Äntligen, äntligen kunde jag vara med på ett pass med IF Linnéa! Backintervaller stod på schemat och coach Allan skulle piska oss idag. På zinken mötte jag Patrick och snart droppade bröderna coach dvs Nisse och Allan, in tätt följda av Linn, Rebecca, straxt därefter kom Fredrika och hennes Gunnar och så Erik. Ett nytt ansikte dök också upp, Fredrik, kul.

Så begav vi oss iväg på vår vanliga uppvärmningsrunda bort till backen i tantoområdet. Efter lite löpskolning (som verkligen kändes i benen och Allan njöt i fulla drag av att se våra plågade miner!) så var det dags för intervallerna; 8-10st. Eftersom jag inte haft tid att sätta mig in i min garminklocka så mixtrade jag rätt mycket med den efter varje intervall. Fattade först på slutet att den lever sitt eget liv dvs. markerar själv samma sträcka varv efter varv utan att jag behöver göra nåt. Gaaaah, vilken idiot jag är;)

Såhär i efterhand kan man tro, om man tittar på historiken i min garmin, att jag sprang 30 intervaller!!!:-D Ha, jag sprang nio och de ser ut som följer;
Sträcka DistansTidSnitttid
Uppjogg 3,24 km 19:426,05 min/km
Repetition 1 133 m 00:546,46 min/km
Repetition 2 135 m 00:485,56 min/km
Repetition 3 135 m 00:485,56 min/km
Repetition 4 125 m 00:445,52 min/km
Repetition 5 125 m 00:456,00 min/km
Repetition 6 114 m 00:426,08 min/km
Repetition 7 110 m 00:406,04 min/km
Repetition 8 120 m 00:446,07 min/km
Repetition 9 108 m 00:345,15 min/km
Nerjogg 1,54 km 10:106,36 min/km
Som ni ser så blev distanserna på dem lite olika pga allt mitt mixtrande. En lärdom att ta med sig till nästa gång. Efteråt började jag tänka tillbaka på träningarna vi körde där i backen i februari/mars. Då orkade jag ung 6 intervaller, idag orkade jag 9 och är inte helt slut. Därför kan jag konstatera att jag har förbättrat mig rent konditionsmässigt och styrkemässigt, men har ännu mer att ge. Det blir hårdare tag nästa gång, banne mig!!!

Alla kämpade på otroligt bra (som vanligt) i värmen och på väg tillbaka fick vi välja korta rundan "hem" eller den längre förbi munchenbryggeriet. Eftersom jag inte är någon vän av värme så valde jag såklart den kortare och hann med en ordentlig stretch innan de andra var på plats igen.
Vi träffade ytterligare ett nytt ansikte som Linn hade raggat upp på runners store häromdagen. Kul att han (Daniel tror jag det var) hittade oss även om det var efter passet.

Nu när båda våra coacher behagar gå på semester får vi sköta träningen själva, dvs, Allan lägger ut på facebook, vad vi ska göra varje gång framöver, eftersom ingen hade lust att anmäla sig frivilligt till att hålla i träningarna. " Men då får ni lova att inte fuska!" förmanade han. Hä inte fuskar vi!? Man vet aldrig vilka spioner han skickar på oss;-D

1 kommentar:

Benet sa...

Härliga intervaller som du fixade galant. Det enda problemet du verkar ha med din löpning för tillfället är att få ordning på tekniken... klockan, alltså ;-)

Har sagt det förr och säger det igen. Det måste vara så jädra kul att vara ett gäng som tränar, svettas och kämpar ihop. Och allt detta till takten av Allans och Nisses dirigentpinnar.