lördag 9 maj 2009

Långpass och lågpulsande

Sådärja helt plötsligt passerade en månad utan att jag hunnit hänga med i bloggvärlden. Som alltid bjuder april och maj på sjukt många olika saker att ta itu med, därför har bloggen hamnat långt ned på priolistan...Men nu är det dags att ta nya tag och berätta lite om vad jag pysslat med den senaste tiden. Jag har inväntat ett något försenat träningsschema inför sthlm och berlin marathon. När jag äntligen fick det var det ca 4 veckor kvar till sthlmmaran... Detta kommer jag att få kompensation för och det är tur det, annars hade de fått med en riktigt ilsken Helena att göra!! Tränat har jag iof gjort och det har flutit på riktigt bra men kvalitetspassen har blivit få till förmån för lågpulsträning som jag blev rekommenderad av SSC (vilka utformade mitt schema). Har inte heller deltagit särskilt ofta på TSMträningarna till förmån för garderobsrivning, judoträning och andra familjeaktiviteter men långpass har jag ändå hunnit med på egen hand.

Nu är det på dagen tre veckor kvar till stockholm marathon och det går nästan inte en minut utan att jag tänker på loppet. Var ute på ett riktigt långt pass idag, 30km, och passade på att dricka sportdryck, vatten och äta under tiden. Det gör jag iof alltid på långpass, men då brukar jag gå, idag sprang jag i princip hela tiden och det funkade precis lika bra. Men det jag undrar över är, hur sjutton ska jag lyckas klå min tid från Berlinmaran?? Det går ju så låååångsamt på långpassen! Nästa måndag är det dags för nästa laktattest, ska bli spännande att se om jag förbättrat mig något sen sist (förra testet gjordes 2 april) Har jag det så är det verkligen en mening med att ränna runt och lågpulsa så mycket som jag gjort nu ;) och då kanske, kanske jag kan förbättra marathontiden...Men hörrni, är det verkligen meningen att man ska gå runt och vara nervös inför ett lopp tre veckor innan??

Nu till en helt annan sak; Lidingö Ultra och Kungsholmen runt! Missade båda loppen och efterföljande picknick i Rålis, men jag har sett att det gick riktigt bra för alla mina kära Linnéavänner! Stort GRATTIS till er alla, ingen nämnd ingen glömd! Hoppas ni hade en härlig kväll!! Stay tuned folks, c u soon!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Jag kommer och hejar på dig på maran tjejen!
Det kommer gå kanon ska du se!

Linda sa...

Maran närmar sig med stormsteg. Det kommer gå kanon för diG!