tisdag 26 maj 2009

4 dagar kvar...

Helt plötsligt är det bara 4 dagar kvar! Ynka 4 dagar, vad hände liksom?? ;)

Jag har nu införskaffat sportdryck, mat och kollat kläderna inför dessa sista dagar men inte är jag mindre nervös för det! Nähä då, nu talas det om att IF Linnéa ska ha egen vätskestation. Några ursnälla klubbkamrater har erbjudit sig att se till att dela ut div. vätska och proviant när vi passerar. Bland annat är det många som lämnar en gel. Nu fick jag ytterligare nåt att tänka på, gelen har jag ju inte hunnit prova men den verkar vara ett säkert kort när tröttheten sätter in...Risken är väl att magen säger ifrån om man inte är van...nåja det får bli till nästa mara, i Berlin :)

Idag har jag börjat kolhydratdränera och proteinladda. Från imorgon kolhydratladdar jag med couscous, pasta och andra läckerheter. På det lite vitargo, sportdryck alla tre dagar innan loppet, den kommer även att göra mig sällskap i vätskebältet. Kanske räcker det att dricka den i två dagar innan...Mitt i allt har alla runtom mig åkt på brakförkylningar med feber, rethosta och ont i öronen, både på jobbet och hemma så jag kommer inte undan! Därför kör jag alla tänkbara huskurer för att inte åka på nåt själv, för tillfället gurglar jag mig med nån mystisk vätska på jobbet och dricker te med färsk ingefära när jag är hemma. En och annan sked honung slinker också ned och än så länge känner jag bara av en liten smula i halsen. Bort bort!!! ;D....jag kanske ska ta Karins erbjudande och flytta till henne den här veckan, hon har ju en gästsäng ;)

Mycket att tänka på den här veckan och jag märker att jag har svårt att fokusera, framförallt på jobbet, men jag försöker för det är intensiva dagar där nu med mycket som ska avslutas och planeras. Känns ganska skönt att få springa vårruset i glada vänners lag imorgon kväll och avsluta med en picknick i gröngräset. Där kan jag hålla mig undan från div. baciller....Sen, gott folk, är det bara tre dagar kvar...stay tuned!!!

8 kommentarer:

Karin sa...

Och rysningarna fortsätter!! Nu ryser jag ända upp i hårfästet :-D Det är inte MITT fel att du känner som du känner, det är marathon ahead! ;-)
Rysningar och kram på dig!

MarathonMia sa...

ja - vem snabbspolade fram till marathonveckan?

håll förkylningarna borta1 ses imorgon sötaste!

P.s Karins gästsäng är jätteskööööön.

Carina sa...

Ja, visst har det gått fort!! Nu bara tre dagar kvar, vart tog tiden vägen?

Men det kommer att bli roligt!!!! Äntligen få stå på startlinjen. Härligt!!!!

Ha en skön vårruslöpning!!!

Carina sa...

En fråga. Du skriver att du kommer att dricka sportdryck de sista tre dagarna. Bör man göra det? Är det istället för något annat eller är det för att säkra upp? Bör jag också göra det, jag har samma sportdryck som används på Maran, är den ok att dricka? Och hur mycket, dricker du den istället för att dricka vatten?

Många frågor :-)

Jossan sa...

Det kommer gå kanonbra tjejen!
Jag kommer stå och heja allt jag kan!!!

Helena sa...

Karin: kram tillbaks! ;)

Mia; jag ska nog proga den där gästsängen snart:D

Carina; jag dricker(förutom vatten) vitargo,men den du dricker och som serveras på maran funkar lika bra. Man ska dricka den dagarna innan ett lopp för att kolhydratladda musklerna och förbereda kroppen på så sätt. Jag dricker en portion (1,5dl vitargopulver blandat med 6-7dl vatten) 2ggr per dag torsd och fred. Druckit en portion idag. Det står på förpackningen hur mycket du ska dricka.

Jossan; Härligt, tack för att du hejar, det kommer verkligen att behövas :D

Carina sa...

Gött, då ska det hem o drickas, missade morgon drickat, men får ta igen det när jag kommer hem. Just nu sitter jag och pimplar Ramlösa, tänkte att det kanske kan vara bra.

Anonym sa...

Såg att du bevarade vår lilla picknick´-hemlis också här på din blogg ;) tack än en gång för allt & kram /G :)