lördag 31 maj 2008

Marathon

Idag är det Stockholm marathon. I denna värme ska ca 18000 förväntansfulla (?) löpare ta sig fram 42,2km på stockholms gator och torg. Var och kikade på spektaklet vid Östermalms IP igår där det är nummerlappsutdelning och löparmässa. Där träffade jag några av alla härliga IF Linnéare, i full gång med uppladdningen för dagens lopp. Då kände jag den härliga stämningen och blev själv sugen på att springa! Sicken tur att jag har Berlinmaran att se fram emot.
Hm, är man normalt funtad när man känner såhär? Ser fram emot att springa ett marathonlopp?! Vet inte, men härligt är det!!

Idag ska jag stå lite vid sidan av, känna in atmosfären och heja som en galning, iklädd en av de snyggaste klubbtröjor jag sett-IF Linnéas! HEJAHEJAHEJA!!!!! Men först, ett eget långpass innan värsta värmen, häpp!

Något långpass blev det inte, kände mig hängig och har ont i ena benhinnan. Bara vila alltså:(

Men att stå och heja på sina klubbkompisar när de kom susande över västerbron var en härlig känsla! och alla var sååå snygga i sina Linnéatröjor. Tyvärr missade jag några men turligt nog kunde jag gratulera dem senare på kvällen när vi träffades på "eftermaranfest". De gjorde otroliga tider trots värmen och jag är superstolt över dem och djupt imponerad!!!!

Nu är jag taggad inför Berlin, gissa om jag ska träna hårt hela sommaren!

Inga kommentarer: