måndag 19 maj 2008

Träningslös-tröstlös...


Snart är det en hel vecka sedan jag tränade sist...känns så tröstlöst när förkylningen jag åkte på aldrig ger sig! Imorgon ska jag springa mitt andra millopp (milspåret på djurgården) någonsin och hoppas ju därför på personbästa på milen. Missar således en tisdagsträning med IFlinneagänget. Kommer att kännas...konstigt! Vill vara så pigg som jag känner mig på bilden! NU!!Därför fokuserar jag på att bli så bra som möjligt till imorgon så jag kan ta mig till start.

Märkligt nog har jag fått tid över till annat den här veckan när det inte blivit någon träning. Har styrt om lite hemma, tvättat, städat diskat (jo jag gör sånt annars med men kanske inte lika mycket som nu;-)) Så har jag verifierat en teori som jag haft under många år...nämligen att strumpor som alltid har en tendens att försvinna i nåt sorts svart hål i tvättstugan dyker upp nån annanstans. Mycket riktigt, igår dök det upp en udda strumpa I VÅR tvättmaskin, som jag aldrig sett förr i hela mitt liv! Jodå där var den och hur den hamnat där kan nog bara förklaras av det där svarta "strumphålet" i gemensamma tvättstugan. Hmm....

I helgen var jag ute och tränade löpning med min 5,5åring. Vi ska springa ett knattelopp (eller vad det kan kallas) i början av augusti så det gäller att börja i tid. Han tycker att det är jättekul att springa med mig och det är så underbart att få ha den tiden tillsammans med honom. Lagom till loppet ska han klara att springa 1,2km och jag både hoppas och tror att han grejar det. Kul har vi i alla fall och det är ju det som är huvudsaken!
Har också så smått börjat snegla på träningsprogram inför marathon. Med 20 veckor kvar till Berlinmaran så behöver jag lägga upp min träning på ett vettigt sätt för att orka hela loppet. Frågan är bara, vilken grupp ska jag satsa på; "femtimmarsgruppen" eller "att ta sig runtgruppen"? Hörni Linnéaner, vad har ni lurat med mig på egentligen;-D




Inga kommentarer: