onsdag 18 februari 2009

Kallt och härligt!!!

Så var man ordentligt igång igen! Efter en helg i festens tecken uteblev långpasset till förmån för roliga familjeaktiviteter som judo och lite vila;) Jo jag blev ju ganska trött efter drinkkvällen med alla härliga Linnéaner! Men kul hade vi och det var det värt!! Jag säger bara-LOVE IS IN THE AAAAAIIIIR!!! :D
Ny vecka, nya tag som Karin skrev. Tisdagen bjöd på ett riktigt kallt intervallpass vid tanto. Vi var säkert 20 pers som kämpade hårt och duktigt i stegintervaller. Eftersom vi inte hade någon bana att köra på så körde vi på tid; 4 min, 3min, 2min, 1 min,, 2min, 3min, 4min, med 45 sek ståvila mellan varje. Karin och Ken coachade väl och höll ihop gruppen riktigt bra. Såg till att vi höll oss varma och skadefria och tog hänsyn till alla runtomkring oss. Det var en hel del fotgängare, cyklister och löpare ute och rörde på sig trots det kalla vädret. Bra coachat Ken och Karin!!! Och bra kämpat alla andra!!! Ingrid, du är urstark, jag blir lika imponerad varje gång jag tar rygg på dig!! :D Och så har vi Tone som skulle ta det lugnt idag, hon har ett marathonlopp att tänka på om en vecka, i Kilimanjaro!! Så coolt! Ja oj vad hon tog det lugnt-inte!! Blir lika impad där, vilka farter!! Lycka till Tone!!!

Hade äran att få sällskap av min svåger denna kväll, han kämpade på riktigt bra. Det var hans andra träning med Linnéagänget och jag måste säga att han ännu inte insett sin kapacitet! Han är bra mycket starkare än vad han tror :D F, jag hoppas du hänger med fler gånger!!!

Nu blir det ingen mer Linnéaträning för mig denna vecka, utan jag kör själv på torsdag-ett pass enligt Szalkais program, söndag måste bli TSM som jag inte varit på på länge. Det blir förhoppningsvis ett skönt långpass i glada vänners lag. Lördagen som blir min vilodag, ska jag ägna åt så roliga saker som att städa ur bilen, tvätta den, måla om i ungarnas rum (sonen vill ha randigt i olika färger, vad tror ni om det? Hmmm;) ) och rent allmänt njuta av livet!! Kram på er alla och trevlig vecka!!!!

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Vad roligt ni verkar ha det på träningarna, riktigt så att man säkert inte märker hur man tar i! Bra jobbat med en massa kvalite-pass!

Helena sa...

Tack Snorkfröken! ;) Välkommen hit och jaa, vi har vansinnigt roligt, men nog märker man att man tar i-då är det underbart att ha folk som peppar en :D