torsdag 5 februari 2009

Det går trögt men bra...

Så kan man väl sammanfatta mitt liv just nu. På bloggfronten är det väldans trögt pga diverse annat, men tränat DET har jag hunnit med :) Börjar få flyt på två kvalitetspass och ett långpass i veckan. Långpassen landar numer straxt runt 20km och är jag bara pigg nog till söndag så blir denna veckas långpass i TSMs sällskap. Har en lätt förkylning i kroppen vilket gör mig trött och lite småhostig, men löppassen känns helt ok. Kanske är jag lite tröttare än vanligt under träning men jag mår toppen efteråt. Och inte mycket kan hålla mig ifrån IF Linnéas träningar även om det bara blivit en gång i veckan senaste tiden. Har kört mycket ensamträning vilket känns rätt viktigt att kunna göra emellanåt för att inte inkräkta för mycket på familjelivet.

Styrketräning har jag också fått in lite lätt de senaste veckorna. Dels kör jag styrkan från Szalkais marathonprogram, men även armhävningar som en kul grej (ni vet 100på sex veckor). Får se om jag kan öka på styrkan och även fler löppass...konstigt nog känns det som om jag tränar alldeles för lite, med tanke på de två marathonlopp jag anmält mig till i år. Önskar att jag kunde träna lika mycket som alla andra, prova på Nordic Military Training, springa dubbla pass flera ggr i veckan osv, men mitt dygn har bara 24 timmar;) varför kan det inte ha fler? Nä, nu är det snart läggdax, men först-armhävningar! Trevlig helg på er och spring lugnt!

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Du hinner med mycket träning ändå tycker jag. Man ska inte jmf sig emd de som kör dublla pass varje dag utan med sig själv för typ 1-2 år sedan, eller hur?
Jag avundas er alla Linneapass men jag typ 6 mil enkel väg till Söder och det går inte ihop med familjelivet...just nu.
Hur går det med ditt knä? Måste vara bra med tanke på alla långpass. Kul! Känns inläggen bra?

Helena sa...

Du har så rätt Magdalena! Klart man bara ska jämföra med sig själv, då är det skillnad på träningen idag och för ett år sen.
6 mil enkel resa? Då kan jag förstå att du hellre väljer familjen, den kommer alltid i första hand :)
Inläggen känns bra och knät också, lite ömt om man trycker på sidan på det, men ingenting när jag springer. Jag håller tummarna för att det inte kommer ett bakslag och fortsätter stretcha!