tisdag 10 februari 2009

Denna veckas äventyr....

Efter en helg i familjens och förkylningens tecken är det nu dags att återigen ta tag i träningen igen. Följer som sagt mr Szalkais marathonprogram och på schemat denna vecka stod fartlek, 7km. Sagt och gjort, efter jobbet svidade jag om och gav mig iväg. Fortfarande lite rosslig i rören men jag körde på så gott jag kunde och snittiderna per km såg ut som följer:

1km-5.41
2km-5.40
3km-5.20
4km-5.47
5km-5.20
6km-5.19
7km-5.54=nerjogg

Avslutade passet med löpskolning och stretch.

På torsdag är det dags för lätt distanslöpning 6km följt av styrketräning 15min. Däremellan, dvs onsdag, kör jag armhävningar-är inne på andra passet, andra veckan på "100 armhävningar på sex veckor".

På lördag funderar jag på att klämma in ett långpass innan firandet av alla hjärtans dag går av stapeln tillsammans med människor jag tycker mycket om :min söta familj och min söta" Linnéa familj" ;) så alltså inget långpass på söndag med TSM. Då är det vilodag! Trevlig vecka på er så länge!

5 kommentarer:

MarathonMia sa...

du verkar ha hittat in i schemat! Bra där - hoppas du blir helfrisk snart och känner dig på topp! Ser fram emot lördag! Tänkte också försöka peta in ett långpass men det blir svårt... kanske en sen maffejogg på söndag?

Helena sa...

Det beror på hur dags, ska på judo med sonen kl.15-16 men efter det nång gång skulle nog gå bra :)

Catti sa...

Ni ungdomar har väl så pass snabb återhämtning från lördagens festande att ni kan ta er igenom en maffejogg dagen efter. Jag tog det säkra före det osäkra och körde långpasset idag, är inte säker på att jag klarat av köra både och varken i morgon eller på söndag :-).

Härligt att du får in så mycket kvalitet pass i veckorna Helena, du kommer flyga fram genom stan i maj :-).

Jossan sa...

det är skönt att se att du är så bra igång igen gumman och att knäet håller, glad för dig!

Helena sa...

Catti; flyga vet jag inte, men rackarns vad härligt det skulle vara :D

Jossan: Kram på dig! Saknar dig!!!