fredag 5 september 2008

14051

Det är mitt startnummer imorgon. Inför Stockholm Halvmarathon 2008 känner jag tävlingsnerverna ligga utanpå. Jag kommer att ta rygg på 11095 och flåsa denna vackra fasan i nacken- hon har väckt tävlingsmänniskan i mig. Fast det såklart, med start 16.50 får jag nog svårt att hinna ikapp och förmodligen har hon flugit i mål för länge sen. Då kan jag istället ställa in psyket på att ha kanske till och med roligt? När jag blir trött kan jag alltid hoppa framåt i tanken och tänka positiva tankar om alla nedjoggar jag gjort längs Zinkens väg där Jossan kommer att stå och heja fram oss. En tacksam tanke flyger nog iväg till en efterbliven löpare på väg tillbaka när jag passerar IFLinnéas hemtrakter i tanto. Vid gamla stan hoppas jag få lite mer spring -i-benen innan jag spurtar i mål på straxt över två timmar.

LYCKA TILL ALLA SOM SKA SPRINGA IMORGON!!!!

10 kommentarer:

Karin sa...

You go girl!!! Du grejar det, jag vet det! Stort lycka till från lilla My.

Catti sa...

Med det här upplägget och alla Linnéa & TSM träningar i bagaget kan det inte gå annat än kanon bra.
Finns absolut inget som hindrar att du klarar tiden du har som målsättning. Lika lite hinder som det finns att du är i mål redan innan klockan slagit 18,50.

Ha kul när du springer och glöm inte hur stark du är.

Helena sa...

Tack vänner! Ni är underbara;)

Magda Gad sa...

åh vad spännande med tävling, lycka till nu och kom ihåg att den enda du tävlar mot är dig själv! dina egna tankar, din egen smärta... och fokusera på hur lycklig du kommer vara när du har gjort ditt bästa och är i mål! :-)

gullfot sa...

Du är SÅ god för under två timmar, Helena. Var inte ett dugg orolig! :-)

MarathonMia sa...

Jag tror starkt på att du går runt 2 timmar! Du har blivit så himla snabb och stark! Glöm inte att du körde uppvärmning i 5:19-tempo för inte så länge sedan och var nån meter bakom mig på intervallerna!

Du hinner ifatt mig - jag lovar!

Helena sa...

Magda: Tack!Fokus är intställt...på lycka:D

Fredrika; Så rätt, it's a party!

Mia: In your dreams baby ;)

Benet sa...

Vad kul att få tävla Helena. Stressa inte iväg utan ta det relativt lugnt i början för att sedan kunna öka om det känns bra i kroppen.

Kör hårt! Och njut!!!

Helena sa...

Benet; tack! Jag tar fasta på dina råd, kör rel. lugnt i början, känner efter lite vad kroppen säger efter en mil och ökar hoppas jag;)

Löparfantasten sa...

GRATTIS Helena!
Visste att du skulle greja det du sprang iväg på så lätta ben och det såg ut som om du svävade fram.
Kram