lördag 11 juni 2011

Long time....

Yepp nu är jag tebaks i bloggvärlden igen, funderar mycket över sommarens löpträning och kommit fram till att det blir mycket barfotalöpning. Måste träna upp mina fotmuskler helt enkelt... Enda loppet jag hittills i år har sprungit är Sthlm marathon vilket gick riktigt bra fram till halvmaran, sen kom krampen med jämna mellanrum resten av loppet.

Eftersom jag fick kramp förra året också hade jag varit jättenoga med kosten hela våren och dagarna innan loppet för att få i mig ordentligt med salter och mineraler och annat nyttigt. Tror därför inte att det berodde på det utan snarare att jag inte var tränad för att hålla 5.30tempo genom hela loppet som jag tänkt från början. Kände mig pigg både mentalt och fysiskt så jag blev riktigt irriterad när krampen kom. Skam den som ger sig, anmälde mig till nästa års lopp några dagar senare och nu sitter jag här och funderar hur jag ska undvika kramp. Tror jag vet svaret...barfotalöpning, plocka bort några kilon och styrketräning blandat med minst två kvalitetspass och ett långpass i veckan, med början NU! Så, med bloggen som jag nu tänker uppdatera oftare finns det ingen återvändo, nu kör vi!!!

PS. Väldans roligt tycker jag är att min make äntligen fått upp intresset för löpning, han är inne på att ev springa maran nästa år! Häpp!!!! DS.

Färre skador med rätt teknik, låter bilden tala för sig själv...


Foto: lånat från webben

3 kommentarer:

Jossan sa...

välkommen tillbaka till bloggvärlden, har saknat dig gumman!

Helena sa...

Tack Jossan! Jag ska försöka gå in här lite oftare nu ;) Kram!

Carina sa...

Vad kul med mannen också i löparspåren!! Det kan ju bli en riktig familjehappening nästa maraton med andra ord :)