fredag 26 juni 2009

Smultronställen

Maran är förbi för denna gång och efter att ha ramlat ned i postmarasvacka och lyckats ta mig upp igen ser jag nu fram emot sommarens mängdträning. Följer "Skogens" träningsschema och försöker klura ut några nya rundor. Det är mycket nu, familjen går som vanligt först och just idag börjar min härliga semester. Juli månad kommer därför att bestå av mängdträning på lågpuls. Hur ska jag hinna, jag som knappt hinner in här och uppdatera? ;) Hur som helst, när jag nu ska springa så mycket behöver jag tips på löparrundor, gärna lite kuperad terräng. En asfaltsknarkare som jag måste ge benen lite utmaningar nu! Vad har ni för smultronställen när det gäller löpning?

http://www.solbackas.se/webbalbum1/natur/slides/smultron.JPG

5 kommentarer:

gullfot sa...

Sörmlandsleden är en given klassiker! De flesta etapper börjar och slutar vid bra kommunikationer. Men bor man söderut så kan man ta sig dit/från löpandes också.

Beror lite på hur långa pass du ska köra också. Nästa söndag har du i alla fall chans att springa hur långt som helst utan att det blir tråkigt ;)

Masse sa...

Ta med familjen och sätt dem på badet i Hellas och spring sedan i motionsspåren. Ät en lunch på Storstugan och njut!!!

Helena sa...

Fredrika: Just det, Sörmlandsleden! Den går ju förbi min sommarstuga, visst spånade vi lite om det förra sommaren? Den går ju även förbi sagostigen där jag brukar hänga med barnen ;) Är det Hornstull-Järna nästa söndag? Jag trodde det var lördag? Hur som helst så funderar jag starkt på att haka på, vore coolt att se hur långt man orkar :D

Masse: Ah Hellas! Det är ju självklart! Att jag inte tänkt på det! Har fortfarande inte kommit iväg, hur svårt ska det vara liksom ;) Tack för tips!!

Carina sa...

Mellan hellas och typ björkhagen finns det också en massa nya jättefina grusvägar som man kan springa på. Jag har inte kartlagt allt ännu men skogen är verkligen full av dem.

Jossan sa...

jag nöter mest asfalt jag med, men har hittat mig runt brunnsviken/hagaparken, där är det kanonfint!