tisdag 2 september 2008

8 x200m...

Korta intervaller( 8X200m) stod på schemat idag med Linnéagänget. Såhär inför halvmaran känns det som ett bra pass för att få upp lite fart i benen. Är fortfarande inne i en härlig formkurva som pekar uppåt. Intervallerna var spyjobbiga, på fjärde blev jag omsprungen av härliga Mia och det såklart att jag gav mig fan på att hänga på henne i bakhasorna:D Tack Mia, nu är tävlingsmänniskan väckt!! Sista tre var mjölksyran ett faktum och det syns på tiderna men va fan, såhär bra har jag nog aldrig kämpat förr:D

Rebecca ledde passet idag och innan intervallerna startades körde vi lite löpskolning-perfekt helt enkelt. Avslut med nedjogg och gemensam stretchning. Att jag också sprang hemifrån och till Zinken som uppvärmning gjorde inte saken sämre:D Ett sista träningspass på torsdag och sedan smäller det! Spring i benen och taggad till tusen!!!

Och såhär blev intervallerna, på de tre sista var mjölksyran ett faktum!
Uppjogg 4,26km 27:526,32min/km
Repetition1 203m 00:433,32min/kmståvila
Repetition2 197m 00:383,13min/km
Repetition3 204m 00:413,21min/km
Repetition4 185m 00:413,42min/km
Repetition5 194m 00:423,36min/km
Repetition6 185m 00:433,52min/km
Repetition7 181m 00:413,47min/km
Repetition8 182m 00:423,51min/km
Nerjogg 0,80km 04:005,00min/km


Efter väl genomförd halvmara väntar Linnéas efterfest/middag på Pelikan, men DET är en annan historia. Stay tuned folks;)


LITE BILDER FRÅN KVÄLLENS PASS

9 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen snyggt jobbat!
Så underbart att du fått till världens formtopp i lagom tid till halvmaran. Det kommer att strålande.

Vilken typ av pass har du planerat på torsdag?

Catti sa...

Att du har spring i benen märks mer än väl när man ser tiderna från dina intervaller. Kanonbra sprunget. Ska bli jätteroligt att få heja på dig på lördag.
/Catti

Jossan sa...

Vilka härliga tider du springer på tjejen. Kanonbra jobbat!

gullfot sa...

Vad glad jag blir när jag ser bilderna - så fin stämning! Saknar er, ses på lördag!!

MarathonMia sa...

Vilka tider! Grymt att köra vidare med mjölksyra för det är sååå jobbigt.

Visste väl att det fanns en liten tävlingsmänniska därinne - nu är du ju snart ifatt mig och sedan förbi - jag känner mig jagad! OCh det med glädje!

Helena sa...

Bureborn: Tack:)Får se vad det blir för pass på torsdag, coachen får avgöra för oss Linnéaner som ska springa halvmaran, men jag antar att det blir ett lugnt 8km pass, typ...

Catti: Var står du på lördag? Så jag kan hålla utkik efter dig:D

Jossan: Tack, snart är du där också! Det gäller att våga bli trött och strunta i känslan, bara köra på:D Bra jobbat själv!!!Du orkar mycket mer än du tror:D

Fredrika: Vi saknar dig med! Hoppas du är hel efter armyfitnesspassen:D Ses på lördag, vilken grupp startar du i?

Mia: Jag ska nog flåsa dig i nacken höhöhö....med glädje;)

MarathonMia sa...

...och när du passerat mig så kommer jag och biter dig i rumpan!

Helena sa...

Mia: AJ!

Catti sa...

Hade först tänkt ta mig runt till flera ställen kring banan men då ni inte kommer i samlad trupp funderar jag på att stå på en och samma plats i stället. Väljer nog Gamla Stan(ungefär vid 20 km)?
Dels för att ni passerar där två ggr men också för att i alla fall jag tyckte sträckan förbi Gamla Stan på väg mot mål kändes dryg och lite trist. Tänkte lite heja rop kunde hjälpa er lägga/hålla i överväxeln hela vägen in i mål :-).