fredag 19 september 2008

Nytt pers på milen:D

Träningsdags med IF Linnéa och en bunt glada linnéaner möttes upp som vanligt på zinken. Och BÅDA coacherna i egna höga personer;)
Några nya, många gamla och så premiärtur för Nix! Efter en stunds dividerande om klädbeställning av kollektion inför Berlin maran och Lidingöloppet (såklart vi ska ha snyggaste tävlingskläderna) och lite klämmande och kännande på dito plagg gav vi oss iväg på tröskelpass söder runt, enligt order av Allan. Lagom till då la min garmin av, såklart jag hade glömt att ladda den,suck!

Nåja, fick sällskap av tre nya tjejer, Tone och Fredrik och vi bestämde oss för att hålla ihop och ta det lugnt. Dock kände jag att jag hade mycket spring i benen så jag körde på. Fredrik höll koll på klockan och vi gissade att vi höll straxt över 5min tempo (enl hans puls) så så värst lugnt blev det inte för mig:D

"Håller vi det här tempot blir det pers ikväll" kommenterade fredrik efter ung halva sträckan.

Oj då tänkte jag och flåsade vidare som en blåsbälg. När jag lyckats få kontroll över andningen igen kändes det rätt ok och gav mig fasen på att inte sacka! Efter div harklande och flåsande så mötte vi Nix som stod och väntade vid 7km nånstans och även han blev draghjälp ända bort till tanto. Passerade milen på 53.14 ung och väl framme stannade Fredrik klockan på 54.01! Tänk vad bra det är med löparkompisar, som peppar en och drar en vidare fast hjärnan säger stopp stanna! Hade det inte varit för dem hade jag stannat, tro mig! Tack snälla ni för draghjälpen!

Jag kämpar fortfarande med den mentala biten- att ta sig förbi den där värsta trötthetströskeln, bara skita i den och springa på tills jag ramlar ihop;) Fast det gör jag ju inte och varje gång är jag lika sjukt glad att jag orkade! Nu återstår endast ett pass för mig innan Berlin Marathon, jag litar på alla kloka löpare som tipsat mig om hur jag lägger upp träningen veckan innan. Sista passet blir en stege med början på 1000m. Den klämmer jag in mellan släktkalas på lördag och barnkalas (30st 6åringar puh!) på söndag. Trevlig helg på er!

8 kommentarer:

Anonym sa...

wow, du slår till med ett pb efter att ha varit sjuk - dina gränser finns som sagt bara i huvudet helena! =)

Anonym sa...

Men, men - det är ju helt oootroligt! Jättegrattis Helena!
Ha, där fick skallen så den tålde!

Jossan sa...

Du är ju helt fantastisk tjejen!!
Att komma tillbaka efter att ha varit sjuk och smälla till på det här viset :)

Bra jobbat!!

Helena sa...

Tja vad ska man säga? Jag tror det knappt själv ;) Tack!!!

Karin sa...

Grattis tjejen! Det där var ett pers så det bara dånade om det! Tror du på dig själv nu då?! :-) Mot Berlin och nya äventyr!

Helena sa...

Karin;jag är fortfarande full av tvivel på mig själv, jag får väl se efter Berlin:/ Men himla kul ska det bli i alla fall:) Och du kan väl knappast tvivla på dig själv efter alla bra tider du haft på träningarna? ;) Har du fixat välkomstskylten till fredag nu då? :D

Karin sa...

Ha, kan inte jag?! Ojoj, det är det återkommande dilemmat ;-D
Skylten ordnas under veckan, jag lovar att hylla er väldigt när ni landat!

MarathonMia sa...

Vad duktig du är! Helt fantastiskt! Vila sig i form verkar som en dunderpryl!