torsdag 11 september 2008

Höstdippdeppdropp:(

Bilden “http://jinge.se/bild17/sjuk.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Ungefär så känner jag mig nu, trött, hängig, toksnorig och feber som ligger och lurar men inte stiger....Suck, två veckor kvar till Berlin Marathon...hinner jag återhämta mig?

Fast det såklart, min kropp kanske bara vill säga till mig: Du gör bäst i att vila dig i form" och låter en riktig bondförkylning tvinga mig till vila....precis som Nix surrade om, om jag inte minns fel...

Och varför ska allt roligt hända på just de helgerna som jag är uppbokad? 17-19okt=träningshelg med jogg.se som funrun tipsade om, 25-26okt: Ålandsresa med div. lopp med ett gäng glada bloggare. Suck, nä nu måste jag rycka upp mig och tänka positiva tankar, som Mia, då blir ju allt genast mycket lättare! Ja jag kanske till och med blir frisk fortare???

13 kommentarer:

Jossan sa...

Skickar över massa pepp, positiva tankar och varma kramar tjejen. Det är klart du blir frisk till Berlin. Och din kropp är säkert jätteglad att få vila lite nu efter den fantastiska insatsen i lördags. Du kommer bli kry till nästa vecka ska du se och så grejar du Berlin galant! Tror på dig. Pepp pepp pepp!!!

Helena sa...

Tack Jossan!! Gud vad jag saknar er!!!

MarathonMia sa...

Positiva tankar transporterar dig till friskhet. Din redan nedlagda löpträning kommer transportera dig till Berlin marathons mållinje. Din vilja kommer transportera dig långt i livet.

Mia ordinerar apelsiner, grapefrukt, broccoli, ingefära, vitlök, paprika (fast jag avskyr det själv...) och avokado. Fast du behöver inte mixa ihop det ;-) utan äta det var för sig.

Krya-på-dig-kram-med-friska-tankar!

Helena sa...

Hm det hade nog annars blivit en intressant blandning...Tur att jag har allt hemma:) Nu ska här kureras! Tack doktor Mia!!!

Benet sa...

Krya på dig Helena!

Du kommer att vara frisk som en nötkärna och tokladdad inför uppgiften då det är dags i Berlin. Lita på det!

Tur du blev förkyld nu och inte om två veckor!

Anonym sa...

Din stackare - förkylning är inte roligt! Passa på att mysa och ha det riktigt trevligt.
För som du själv och alla andra kloka bloggare konstaterat - lite vila påverkar inte din prestation i Berlin. Och tills dess är du pigg och kry!

Krya på dig!

Löparfantasten sa...

Krya på dig och oroa dig inte för Berlin det kommer att gå som en dans.
Kram från en hostig Pernilla

Helena sa...

Tack ska ni ha allihop:D Jag känner mig redan bättre! Kram på er!

Catti sa...

Hej snoris. Försök ta det lugnt ett par dagar nu så inte någon elak bacill får fäste i dig och åker med som fripassagerare till Berlin.

Krya på dig nu.

Anonym sa...

Krya på dig :)

Karin sa...

Ja, krya på dig massor! Hoppas att du mår bättre redan idag :-) Kom ihåg; det är NU du ska vara sjuk om du alls ska vara det. Eftersom doktor Mia redan ordinerat en redig huskur så skriver jag bara under på hennes ordination ;-) Plus vila, skratt och många kramar (närhet ger oxytocin, ett må-bra-hormon som stärker hela kroppen). Så, kram på dig!

Helena sa...

Catti, Elin, Karin; Tack ska ni ha! jag mår mycket bättre idag, funderar faktiskt på en löptur på söndag om det fortsätter så här:D Kram på er!!!

Anonym sa...

härligt att du är friskare nu (såg din senaste kommentar)
Själv verkar jag aldrig sluta snora, men det är överkomligt.