söndag 7 december 2008

Lucka nr 7

7 dec

http://vinoli.files.wordpress.com/2007/12/2advent.jpg

När andra ljuset brinner är snart lucia här
Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär.



"Motion är bara strunt. Är du frisk så behöver du den inte och är du sjuk så bör du undvika den."
Sagt av Henry Ford

Idag är jag benägen att hålla med honom, tyvärr...Mitt under pågående TSMpass sa mitt högra knä ifrån. Det gick bara inte att springa så jag fick bryta och ta mig promenerandes tillbaka till stadion. Som tur är vet jag precis vad det är, löparknä :(
För första gången nånsin drabbas jag av denna irriterande skada. Men inget ont som inte har något gott med sig, bättre att det kommer nu när löparsäsongen är inne i en lugn period än att det kommer en vecka innan marathon! Nu ska här stretchas, rullas brödkavel, smörjas voltaren och knapra ipren. Ett naprapatbesök ska jag se till att komma till också. Fick många bra tips av mina härliga löparvänner idag så TACK! Jag lyssnar och lär :D
Kram på er alla och trevlig andra advent!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Fy så trist! Stackare. Även om du naturligtvis har rätt - ska man vara skadad bör man passa på nu - är det ändå pissigt.
Hoppas knät snabbt tar sitt förnuft till fånga.

Jossan sa...

oj vad trakigt, hoppas du kommer till ratta med det sa snart som mojligt. Visst ar det harligt nar man kan fa rad och tips fran loparvannerna. Ber om ursakt for bokstaverna, de har inte svenska tangebord har i spanien :)

Löparfantasten sa...

Åh krya på dig det är så irriterande med löpar knä. Men trösten är att det går att komma till rätta med det!! Strecha flitigt. Själv brottas jag med en sträckning i rumpan.
Kram

Karin sa...

Jag håller alla tummar jag kan för en snar bättring, det är sååå irriterande med löparknä! Å andra sidan har du valt rätt tidpunkt och precis som löparfantasten säger; det går att bota med stretch. Krya på dig!!

Helena sa...

Åh tack hörrni! Jag ska stretcha flitigt och springa lugnt :D

MarathonMia sa...

Krya på knät! Du har gott om tid att rehabilitera dig!