måndag 1 december 2008

1:a december...

Helenas adventskalender, "lucka" nr 1:

http://images.elfwood.com/art/a/n/anna84/tomte.jpg

Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat.
Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap.

För mig är den mentala biten i min träning nånting som jag jobbar mycket med. Under året som gått har jag lärt mig att bita ihop när jag börjar bli trött under ett pass och bara fortsätta. Det är jobbigt när de mörka, dystra tankarna kommer och ganska ofta funkar det att vända allt det negativa till något bra :D Hur jobbar ni med den mentala delen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den mentala biten? Jobbar jag alldeles för lite med...
Men jag har skrivit av dina klokskaper och nålat fast dem ovanför datorn!

Karin sa...

:-D Jag har ju LillaMy med mig! Skämt åsido, jag kan tänka både mörka och ganska arga tankar på tuffa kvalitetspass och långa långpass men ilskan sporrar mig att fortsätta. Lite trotsålder, sådär. I övrigt tänker jag ofta "uthärda, du fixar det" i slutet av ett jobbigt marathon (sämre med de tankarna på kortare distanser, då är jag mest bara sur, hihihi)