onsdag 17 december 2008

Lucka nr 10-17...

Och så gick en liten vecka och mer därtill, jag tycker tiden kunde stå still!!! Som plåster på såren får ni här möjlighet att öppna hela 8 luckor med allt möjligt spännande (?) bakom!


Lucka 10:

Ett löparknä är en lurig skada, som får många "inbitna" till en oändlig svada,
råd om alternativ träning får mig att vilja gå och bada.
Man ska stretcha massor, massera och vara sund
Vill man veta mer om detta kikar man in hos Berglund :)

Lucka 11

Men såklart startar den träningen nu
Japp jag ska simma som ett jehu
Kanske längre fram när skadan lagt sig
tar jag rygg på denna snygga, sprudlande tjej!

Lucka 12

En annan riktig superbrud
går alltid klädd i löparskrud.
Envis som fan på alla banor,
springer oftast för Sveriges el Linnéas fanor
Ger sig aldrig för asfalt eller dy
men så är hon också tvillingsjäl med lilla My!

Lucka 13

Den här Luciadagen går till historien med riktig klass
där huvudingredienser var karta och kompass .

Till riktig lucia kröntes en söderhjälte
hennes tärnor var snygga i vätskebälte
På klassiskt manér ikläddes coach Nisse Staffanstrut
om jag får säga det själv- kvällens snyggaste attribut!

Lucka 14

Söndag och äntligen dax för marathonträning
av knät fick jag bara en svag liten föresvävning
Bestämde mig för att köra ett lugnare pass
visste inte då att det skulle bli riktigt kass
Det är ju så himla kul med alla likasinnade filurer
att dra på sköna långa löparturer!

Lucka 15

Tisdag och klubbträning igen
fast jag hade det redan på känn
Lika borta som söderhjältarna var på TSM
lika borta kommer jag nu att vara från mitt "andra hem"

Lucka 16

På ett år har jag lärt mig en massa löparvett
och en härlig utveckling sett,
hos denna löparvän
hoppas vi kan ses snart igen!

Lucka 17

Ja ett helt år har gått
och många nya vänner jag fått
Dec.-07 trodde jag inte det var möjligt
nej, faktiskt rent utav löjligt
att springa en hel mil
var en tung deal
Tack vare alla fantastiska bloggar
ger jag mig ofta ut och joggar
långt mer än så,
bättre vänner kan jag inte få :D




Och när ni ändå hänger här, kolla in dessa sköna grabbar!!!

Imorgon; vem döljer sig bakom lucka nr 18???

Trevlig kväll!








9 kommentarer:

Magdalena sa...

Jätterolig adventskalender!
Grattis till ett bra löparår!

Jossan sa...

vilken kul läsning, din kalender förgyller en gråmulen dag. några av länkarna som inte funkade dock :)

hoppas verkligen ditt knä sköter sig och du kommer tillbaka snart.

Helena sa...

Magdalena: tack! :D

Jossan: nä det var en länk som inte funkade, ska se om jag kan göra nåt åt det ;)

Anonym sa...

Hihi! Var roligt!
kan man anlita dig när inspirationen tryter vid julklappsrimmandet?

Helena sa...

Jossan! Nu ska det funka, förutom löparvännenlänken. Jag får den inte att funka! Och den ska ju länka till din sida ju:/

Bureborn: självklart, rimstuga här den 23;e då vi har traditionell uppesittarkväll! Det går bra att komma med förfrågningar innan också;)

Jossan sa...

Helena
såg att du skrivit jossanstranig istället för jossanstraning :)
tror det är därför den inte funkar :)

vad du är påhittigt, jättekul att följa din kalender!

Helena sa...

åh tack jossan!! jag håller på att stirra mig blind på vad som blivit fel! nytt försök....;D

Karin sa...

Åh, vilka fina rim och vilken härlig kalender! :-) Tack för ett jättehärligt löparår med en massa upptåg och roligheter. Och tack för att jag fått lära känna dig!!

MarathonMia sa...

haha - du är för skön! Rim och reson, eller var det rim och löparvila.

Bli frisk i knät snart - vi saknar dig!

kram