torsdag 25 februari 2010

PROSIT!!!

http://www.text.nu/storage/snuva.jpg
När träningen går som bäst så händer det....ATTJO!!!!! Helt utan förvarning dök den in i min näsa och täppte igen, en riktig bondförkylning. Tyyypiskt när det gick så bra på träningen kvällen innan, jag hade flyt i tempot, bra flås och allt kändes helt perfekt. Pulsen var låg, inte speciellt mycket högre på tempohöjningen (hm jag får nog öka farten ännu mer nästa gång) så där märktes inget. Den rackarns förkylning låg och lurpassade på mig dan efter, bestämde sig för att göra sig känd lagom till lunchen för att sen blomma ut till kvällen.

Dag två blommar den fortfarande, jag nyser och nyser, är täppt men inget mer. Tur att jag fortfarande känner mig pigg. Eftersom träning inte är att tänka på i det här tillståndet surar jag lite, men petar ändå in 100-200 tåhävningar per dag och uppåt 60 armhävningar. Försöker ändå tänka positivt, jag menar, det finns ju de som har det tusen ggr värre ;)

Hoppas kunna springa/ insanityträna till helgen igen, nu ska jag kurera mig som 17. Har ni några bra huskurstips för att mota bort förkylningen?

6 kommentarer:

Paula sa...

Ajaj! En klen tröst är iaf att de flesta kurer mot förkylning är riktigt välsmakande (om man har smaksinnet kvar). Det är - som du säkert vet - vitlök, honung, ingefära, paprika och citrusfrukter som gäller. För halsen är det ju också jättenyttigt med en rejäl klunk whisky, om man är lagd åt det hållet ;-)

Helena sa...

Åh tack Paula! Whiskyn hade jag helt glömt bort! *går genast och tar en klunk* ;)

Carina sa...

Trist!! Hoppas det blir kortvarigt.
Skickar en kryapådigkram!!!

Jossan sa...

Välkommen till förkylningsträsket Helena. Jag har inte kunna träna på över en vecka.. det suger. Men vi får använda tiden till att drömma om framtida löpning i ett härligt vårigt Stockholm!
Krya på oss nu!!!
Kram

Anonym sa...

Krya på dig!
Märkligt det där, att det kan gå som bäst på träning just dagen innan förkylningen med stort F sätter in. Man tycker ju att det borde vara tvärtom - ett segt pass med en seg kropp där virusen ligger på lur.

Helena sa...

Tack Carina! Tur att man i allafall kan bloggläsa när man inte kan träna ;)

Jossan; vad mycket skoj vi har att se fram emot! En liten förkylning ska inte stoppa oss, nu är ju våren på gång, att tänka positivt blir så mycket lättare då trots förkylningseländet ;)

Bureborn: ja mycket skumt! Men jag hoppas att det är en kortvarig variant eftersom den kom så plötsligt!

Jag suger åt mig lite positiv energi när jag läser era bloggar, ni är guld allihop! :D