tisdag 23 februari 2010

Lååånga intervaller och reggade rundor! :D

Jahapp så har man varit ute i kylan igen och tränat. Ikväll körde vi långa intervaller runt Trekanten, ni vet den lilla sjön bakom Liljeholmen.
En liten tapper skara från IFLinnéa med Andreas och Ken i spetsen dök upp strax före sju. Jag passade på att värma upp hemifrån och mötte därför upp dem vid sjön. Fick till ett bra pass idag, började med löpskolning; höga knän, benböj och 4st 50meters ruscher för att höja pulsen. Sedan var det bara att sätta igång med intervallerna. Det stod 1x1700m, 1x3400m och 1x1700m igen. Jag poseade på och för att inte hamna så långt efter alla snabbfotingar så valde jag att köra tre 1700m intervaller istället. Posen börjar sitta nu, farten börjar komma tillbaka. Andreas instruerade oss att hålla tänkt tävlingsfart på milen, vilket i mitt fall innebär ca 5,20tempo. Och vet ni, jag lyckades hålla 5,30tempo MED POSE!! Yippi, gissa om jag är nöjd! Btw så kan ni se mina reggade rundor här till höger på sidan. Kommer automatiskt in när jag reggar dem på jogg.se För övrigt pågår det en tävling där för er som tappat motivationen lite, surfa in och kika!! Häpp på er! ;)

5 kommentarer:

Carina sa...

Va kul!! Du kör verkligen stenhårt med pose-tekniken. Jag försöker att få in den så mycket som möjligt, främst så är det nog löpning på framfoten som jag jobbar med just nu. Kadensen tycker jag är lite knepig just nu, lite tungt och så. Riktigt bra jobbat, och kul att det börjar ge resultat!!

MarathonMia sa...

Härligt med pose!!! Grymt att du fått sån fart - med tanke på att det är halt underlag också!

Jossan sa...

Härligt jobbat med pose tjejen! Du är grym!
Jag hoppas vi ses snart på nån träning!

Paula sa...

Toppen med så välorganiserade träningar. Och kul med mätbara framsteg på det sättet. Görabra, ju! :-)

Helena sa...

Carina: Framfotslöpningen börjar sitta nu, jag behöver inte tänka så mycket på den längre, däremot håller jag med dig med kadensen. Den är knepig att öka och särskilt på det här underlaget. Ser fram emot våren och barmark, då blir det spännande med POSE!

Mia: Ja det känns rätt bra faktiskt, målet är ju förutom att hålla mig skadefri, att bli snabbare också ;)

Jossan: Ja hoppas vi ses snart, nu börjar det bli varmare ute så bara förkylningarna ger sig så ses vi väl? ;)

Paula: Välkommen hit! Ja det är sjukt kul när något man verkligen gått in för att lära sig ger resultat! Och träningen med IF Linnéa är både välorganiserad och välbesökt, häng med och prova ett pass nån gång vetja! Alla är välkomna!