onsdag 5 november 2008

Veckans träning

Sitter här och klurar på hur jag ska få in mina träningspass mellan allt annat. Igår missade jag IF Linnéas träning pga div. saker som skulle förberedas här hemma. Så kan det gå när familjelivet kommer emellan. Och såklart är familjen viktigast eller hur? :D

I lördags tog jag ett varv på min vanliga runda, mest för att få njuta av det vackra höstvädret. Tyckte det var lite flåsigt ett tag, men upptäckte sen att jag höll lite högre tempo än jag brukar. Trevligt :D

Nåväl jag TSMade i söndags, började passet med att springa ikapp min grupp i 4.30 tempo. Puh! Tur att det inte var längre än några hundra meter. Sedan blev det en solig härlig runda påca en mil på södra djurgården innan vi var tillbaka på stadion för löpskolning och koordinationslopp.

Måndagen tog jag tillfället i akt att springa när jag skulle på barnkalas direkt efter jobbet. Mormor hämtade barnen, tog med mitt ombyte så där fick jag till ett pass till. Hm det gäller att vara effektiv!! Sträckan blev nästan en mil i 5.34tempo, Västerbron flög jag över;) Tänk vad träning kan göra nytta för fart och ork!

Får se om jag hinner träna med "Linnéorna" på torsdag. Sedan åker jag till Skottland över helgen och missar således ännu en träning, den här gången med TSM. Någon som kan tipsa om en bra runda i Skottland/ Edinburgh?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag upphör aldrig att insireras över hur människor (inklusive jag själv) ändå hittar tillfällen att träna. Livet är ju rätt fulltecknat när man har barn, jobb, hus, vänner och en massa annat som ska klämmas in på dygnets futtiga 24 timmar.
Barnkalasspringning är ju hur kreativt som helst!

Känner att jag borde skriva ngt mer "upplyst". Ordverifieringen lyder "buresse". Betyder det Bureborn i sitt esse?

gullfot sa...

Det är så roligt, du har blivit så jäkla snabb Helena!! Och typiskt dig att bli förvånad, "ojdå, jag sprang visst lite fortare" - det kommer jag ihåg från Linnéauppvärmningarna :-)

Skottland låter perfekt för löpning men har tyvärr inga tips. Generellt tycker jag ett långpass är ett av de absolut bästa sätten att turista på :-)

Catti sa...

Ops,,,,,4,30 fart? Oj oj oj, förlåt, inte bra, men grymt av dig för Valhallavägen är ju längre än ett par hundra meter.

Ska prata med dom andra ledarna så vi lär oss vänta in gruppen när den splittras som i söndags.

En sådan fartökning kan ju ta kål på all lust och självförtroende när man räknar med 5,40 pace.

Hoppas vi ses på torsdag vännen :-)

Jossan sa...

Saknade dig på träningen igår, men självklart är ju familjen viktigast, smart av dig att få till ett pass i måndags iaf. Du är kreativ! Och snabb har du blivit som attan. Min idol , men jag jagar dig, jag blir snabbare jag med :)

Helena sa...

Bureborn; så sant:D Det gäller att vara kreativ!

Fredrika: Jag verkar inte riktigt inse vilken fart jag borde hålla, har kommit ur min gamla komfortzon och inte riktigt hittat in i den nya, snabbare än, men det kommer väl ;) Det blir nog lugnt i Skottland, är där över helgen så vi ska väl hinna se nåt och umgås lite jag och maken:D Men vilken bra idé att turista på ett långpass!

Catti; Ingen fara! Det kändes helt ok bara vi kom ikapp klungan. FÖr övrigt ett helskönt pass!

Jossan: Hjälp snart flåsar du mig i nacken:D Visst är det härligt när träning ger resultat?!

Magdalena sa...

Har de inte såna där Whiskey-rundor där? ;o)