tisdag 18 november 2008

Som balsam för både kroppen och själen...

Idag var det ett tappert gäng söderhjältar som samlats för kvällens Linnéaträning. Varken Nisse eller Allan kunde coacha oss så Karin tog kommandot och styrde oss mot Västerbron. Väl där mötte vi världens bästa Mia. Efter en stunds löpskolning påbörjade vi första varvet (av 4) på bron. Urstarka Staffan, som kör NMT( bläddra till mitten ung.) tre ggr i veckan (!) flög förbi mig på andra intervallen och frågade hur jag mådde...Pust, flämt, flås...jobbigt! lyckades jag få fram innan han försvann i fjärran. Och då var vi bara på första varvet! Hur ska detta bli, tänkte jag , men bet ihop och fortsatte. Sist, som vanligt, men nog flåsade jag Mia och Tone i nacken hela tiden! Ha;) Så fortsatte det, varv efter varv, och när vi var på sista kände jag mig förvånansvärt pigg. Ja faktiskt piggare än första, jag hade väl fått upp ångan. Vädret gjorde nog sitt till, förra tisdagen körde vi samma pass, fast i piskande regn och motvind från södersidan :(

Efter att ha klarat alla 4 varv i jämn fart (hurra, tyvärr lyckades jag inte klocka) joggade vi ned tillbaka till Zinken och då kände jag mig hur skön som helst i kroppen. Det här passet blev verkligen som balsam för både kropp och själ! Som Mia sa, "det är ren terapi" ;) att komma till Linnéaträningarna, man blir så glad. Hon har hur rätt som helst:D Tack allihop för ikväll, som vanligt mycket trevligt och bra pass!

I vår ska jag och Mia bli bäst på Västerbrointervaller, det har vi tummat på! Är ni med?

8 kommentarer:

gullfot sa...

Åhhhhh. Snart är jag med igen! :-)

Helena sa...

Härligt Fredrika! Saknar dig ;)

Anonym sa...

Åh. Underbart knäckande västerbron. Vågade mig inte ut igår då jag kännt av halsen lite.. Men nästa gång.. Då.. :)

Löparfantasten sa...

Åh vad duktig du är!! Bangade träningen igår till förmån för familjen...
Men var uppe kl 06:15 och körde intervaller och styrka m Nordic military training!!!

Karin sa...

Om jag är med?! Självklart! Men om ni ska bli bäst kan väl jag få paxa platsen som nästbäst? ;)
Grymt jobbat, Helena! Och jag håller med dig, att komma till träningarna är balsam för själen.

Jossan sa...

bra sprunget tjejen!
Du är så jäkla bra!!

MarathonMia sa...

Tack för terapi! Vilket fokus du har fått - först tänkte jag säga att jag var långsam igår - men det var jag inte - DU har blivit snabb. Jag körde två av intervallerna i 4:45-tempo, vilket kändes gött.

Och självklart är Västerbron vår i vår!

Helena sa...

Linda; Nästa gång drar vi varann eller hur?

Pernilla; Såklart familjen får gå i första hand! Tycker för övrigt att ni är otroligt starka (och modiga) som kör NMT i arla morgonstund!

Karin; men hallå! du har ju bäst och efter dig kommer vi;)

Jossan; Tack! Det är du med!!!!

Mia; Vi regerar bron i vår eller hur?!! Och du är så himla stark som kör ett sånt pass med ömmande skinka! Kram!!!!