tisdag 11 november 2008

Två viktiga delar av mitt liv

Löpningen är en viktig del i mitt liv, skulle nog inte klara mig utan den, men min familj är ändå viktigast. De måste få komma i första hand, därför har det blivit lite skralt med skrivandet på sista tiden. Fokus har legat helt på familjen. Det har krävts en hel del kvällsmöten och diskussioner med berörda parter angående sonens förskoleklass, nu verkar det ha lugnat sig lite.

Orolig mamma pustar lite och tar sig iväg till ännu en MYCKET trevlig men tuff Linnéaträning. Så underbart skönt att träffa alla härliga löparkompisar igen. Och extra kul att min svåger hängde på idag. Hoppas det blir fler gånger! Efter uppvärmning och löpskolning svischade alla iväg över Västerbron, som coach Allan beordrat.
http://riskenfinns.se/pics/tuesdaypics/randigt/vasterbron.jpg
Västerbron, en lååång, seg jävel, men skam den som ger sig;)


Totalt tror jag de flesta hann 7 ggr. I piskande regn och motvind åt det ena hållet, i ganska skön vind åt det andra kämpade söders hjältar tappert och det var en ren glädje att se så många nya, men också gamla, glatt ge sig iväg på dagens uppdrag. Nu ska jag inta en god kopp kaffe och sedan inta horisontalläge :D Trevlig vecka på er!!

Veckans träning;
Tisdag; backintervaller, västerbron check!
Onsdag; vila
Torsdag; vanligt distanspass, ca en mil
Fredag; styrketräning, mage/rygg
Lördag; som torsdag
Söndag; missar träningen med TSM :( kör samma pass på egen hand

6 kommentarer:

Jossan sa...

bra sprunget tjejen, du har rätt, västerbron är vääldigt låång och seg :)

och självklart ska ju familjen gå först, det är ju det viktigaste du har. Hoppas det går bra nu med allt strul i skolan så det löser till sig.

Helena sa...

Tack vännen, hur gick det för dig? Jag spanade efter dig några gånger, men det var mörkt och kallt ;)

Jossan sa...

ja du det var mörkt och kallt och jag blev på riktigt dåligt humör.. inget bra pass för mig igår, men bara bita ihop och ta nya tag!

MarathonMia sa...

Heh: Vanligt distanspass ca en mil. Sa du så för ett år sedan?

Det är så kul när du är med, vi kan springa tillsammans och avsätta dumma fröknar - tänk dig vilken impact med 22 tajtasprydda familjemedlemmar!

Karin sa...

Du är så grym, Helena. Sju vändor, "skam den som ger sig..." Vilken enorm utveckling du har gjort!! :-D You go, girl!

Anonym sa...

Nästa gång du "lånar" en av mina bilder kan du väl fråga först.