torsdag 29 januari 2009

Utmanad från tre håll...

En utmaning likt ett kedjebrev för löpare! Jossan, Karin och Magdalena har utmanat mig så...håll till godo!

1. Vilken typ av löpare är du?

Medeldistans, långdistanswannabe
2. Hur länge har du löpt?
Sedan sommaren 2003, fast inte på allvar med lopp och grejer förrän januari 2008. Premiärmilen var mitt första lopp någonsin.
3. Hur mycket löper du per vecka?
30-40km, alldeles för lite ;)
4. Vilket är ditt "feelgood" tempo?
5.50fart. Vill ned till 5.30
5. Vid vilken ålder började du springa?
31
6. Vilka andra sporter utövar du regebundet?
Inga alls, försöker få in styrketräning mer regelbundet. Räknas raska promenader till sport förresten?
7. Vad måste du ha med dig på ett pass?
Mobilen och min garmin (surprise?;))
8. Varför springer du?
Från början för att hålla vikten, men nu för att det är så himla skönt och för att jag vill bli bättre, snabbare och orka marathondistansen.
9. Har du någon gång ljugit för att få springa? Hur löd lögnen?
Nej.
10. Hur ofta köper du skor?
Hm, vem sa att löpning var en billig sport?? Sedan jag började träna på allvar för ett år sedan så har jag köpt två par, nu är det snart dags för ett par till. Så..minst ett par per år
11. Hur ofta köper du annan löprelaterad utrustning?
Hm det har blivitlite för ofta detta första löparår, men nu har jag det jag behöver så framöver lär det inte bli lika frekvent
12. Var/hur handlar du utrustningen?
Stadium/genom IF Linnéa eller Runners store
13. När föredrar du att springa?
Gillar alla tider på dagen, men just nu är mörkret lite jobbigt.
14. Hur ofta tävlar du?
Alltid med mig själv. Springer olika lopp året runt för att få vanan.
5. Vilka distanser?
Har sprungit nästan allt från 4km till marathon.
16. Vilken är favoritdistansen?
Halvmarathon.
17. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet?
"Spring, ge inte upp, det går snart över" när tröttheten är som värst, i uppförsbackarna-"fram med höften, in med magen, upp med huvudet!"
18. Vilken typ av vätska dricker du?
Vatten-alltid, vitargo+vatten under maran
19. Springer du helst i grupp eller ensam?
Sprang alltid ensam förr, trodde inte jag kunde prata när jag sprang. Nu är det nästan alltid i grupp och lite mer pratsamt ;)
20. Hur återställer du dig efter ett långpass?
Ordentlig stretch, dusch och MAT!
21. Vilken snabbhetsträning föredrar du?
Backintervaller
22. Vart blir du oftast skadad?
Vet inte än...hö knä ligger pyrt till om man kan kalla "löparknä" skada...
23. Vilket lopp drömmer du om att springa?
Just nu stockholm marathon för det har jag aldrig sprungit. Sedan längtar jag efter sthlm halvmara för det var vansinnigt roligt! Berlin marathon måste återupplevas så det finns också i mina drömmar.
24. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?
Ingen aning
25. Vilken idrottsstjärna skulle du vilja springa med?
Pass (ok jag är tråkig, men jag kommer inte på nån!!)
26. I filmen om dig, vem spelar rollen som du?
Jag själv!
27. Vilka tre löp/träningsbloggare utmanar du?
Det måste bli bureborn, pernilla och benet! Fast...egentligen vill jag utmana allihop ;)

1 kommentar:

Benet sa...

Utmaningen antagen! Och nu även genomförd :-)