fredag 16 januari 2009

IF Linnéa rocks!

Så gick en liten vecka igen :D Oj vad tiden rusar när man har kul! Dags att uppdatera lite här också.

Kul har jag haft och det är ju inte så konstigt när jag har hunnit med både 16km med TSM i söndags, Årstaviken runt med Linneiterna i tisdags och tröskelpass Södermalm runt med dito människor :) Och vet ni vad? Knät håller!

När jag satt och la in min träning på jogg.se insåg jag att det är precis ett år sedan IF Linnéa körde sitt första träningspass! DET måste ju firas, tänkte jag och anlitade genast Karin i ärendet. Vi bestämde oss för att köpa ett fång rosor kvällen till ära! Detta tilldrog sig i tisdags och när jag kom till klubblokalen var det fullt med folk! Efter passet hjälpte coach Nisse till att dela ut rosorna och jag hoppas och tror att det nog värmde i hjärtat på alla söderhjältar- det var i alla fall min mening :D Så tack Karin för idén och tack Mia som vi snodde idén av ;) Den här klubben har en alldeles speciell plats i mitt hjärta!
http://puffeltufflan.files.wordpress.com/2008/07/roda-rosor.jpg

Så till årets första genombrott- PB!! Igår stod nämligen tröskelpass på schemat och efter kort uppvärmning drog vi iväg i 5.05fart. Tog straxt rygg på Maria från TSM och lämnade Ingrid plus en till bakom mig. Tänkte att de får hämta upp mig sen när jag blir trött ;)

Maria och jag hjälptes åt att dra varann medan vi väntade på den stora tröttheten,( men den infann sig inte förrän de två sista km för min del).
Vi konstaterade nånstans längs Södermälarstrand att den här farten inte var vad vi brukade hålla och trodde nog att vi skulle behöva sakta ned nån gång... Nåväl, farten var jämn, det kändes inte direkt behagligt och det gick inte att prata mer än några enstaka meningar, precis som ett tröskelpass ska vara! Så vi tuffade på medans vi såg ryggarna på Tone, Mia, Patrick, Anders och några till= babbelgänget ;)

Väl över på Hammarbysidan började motvinden jävlas med oss, mina ben var iskalla men pigga ändå. Vi körde på och när vi så närmade oss Eriksdalsbadet hade jag fått håll och tvingats sänka tempot till 5.20. Sa till Maria att fortsätta och hon var urstark och bara sprang på! Så äntligen passerade även jag milen och siktade på soptunnan i tanto där vi startat, spurtade de sista 100 metrarna och stoppade klockan på...52.55.59!!! Nytt personbästa på milen (eller på denna runda iaf som mätte 10,14km) Maria, som stått och väntat några sekunder på mig, satte nytt PB även hon och när vi nöjda och glada joggade tillbaka till klubblokalen möttes vi av ett enormt tjatter och en stämning som låg på topp! Det hade tydligen satts PB både här och var ikväll.

Så nu säger jag bara; vilken kväll, vilken klubb, vilken start på året!! Säger som Karin; var ska detta sluta?? :D

7 kommentarer:

Magdalena sa...

WOW! Vad imponerad jag blir! Otroligt bra jobbat Helena! Grattis till PB!

Helena sa...

Tack, det känns helt underbart :D

MarathonMia sa...

Det ska ALDRIG ta slut! Jag har sagt det förut - din framfart och dina framgångar är fenomenala. DU rockar!

Anonym sa...

Strongt! Det blir ju neråt 52 om man drar av 140 meter..... och snart under 50. Premiärmilen i mars?

Anonym sa...

Det här blir spännande! Go Söderbruttan! :-)

Jossan sa...

vad härligt tjejen, grattis till nytt PB och att knät håller, vad skönt!
Hoppas vi ses på tisdag!

Helena sa...

Mia; :D Du med!

Jumper; hm det blir det nog! Får nog ha sub 50 som mål i år, och jajjemen premiärmilen blir det!

Fredrika; mycket spännande, jag väntar med spänning på din "maffe"utveckling! Go fredrika! ;)

Jossan; Tack! Klart vi ses på tisdag! KUL! :D