onsdag 29 oktober 2008

Helena goes TSM

I söndags var det så äntligen dags för uppstarten av Team Stockholm Marathons gemensamma träning. Kom till Stadion i god tid där ca 600 pers samlats. Träffade en hel del härligt bekanta ansikten. Tänk vad löparvänner kan göra en glad :D Bestämde mig efter en stunds dividerande att placera in mig i 3.45h gruppen där Catti visade sig vara en av ledarna. Hon försäkrade mig om att den skulle passa mig jättebra. Tempot var 5.40 och vi får väl se, framöver, när passen börjar bli längre om jag orkar hålla det tempot i 25km. Fast det tror jag ;)


När vi väl kom iväg, efter diverse indelning och info från ledarna visade det sig att vi var rätt många i vår grupp, ca 60 pers och ibland blev det svårt att få plats. Ledarna gjorde ett fantastiskt jobb med att hålla koll på oss alla och trafiken runtomkring så ingen skulle komma till skada. Tycker dock att en del borde lyssna lite bättre när ledarna skriker "håll höger, cykel!" till exempel. Nåja, det finns folk till allt! Vi sprang ca en mil i 6mintempo eftersom det blev lite trångt här och var men, det kändes helt ok. Ett kul gäng som glatt pladdrande nötte asfalten kring Premiärmilenbanan, dvs Stora skuggan och däromkring.




Väl tillbaka på stadion körde vi snabb, gemensam stretch, det var ju en aning kallt! Så plötsligt gav Catti upp ett glädjetjut! Allra sötaste, bästa Karin hade vunnit damklassen på milen på Åland!


Vi blev så glada så vi skickade det här mms:et till henne ;)

Glad Helena, Catti och Alexandra


Och så nöjda kände vi oss även med dagens pass! Nu är det TSM som gäller i 7 månader framöver, varje söndag fram till 30 maj när Helena goes Stockholm Marathon!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra! Vågen!

Anonym sa...

600 pers? Jisses! Vad koolt!

Klart du fixar att vara kvar i den där gruppen helena!

Helena sa...

Yey!!! :D

Catti sa...

Du kommer garanterat klara 5,40 tempo.

Håller med dig att en del behöver tvätta öronen,,,får väl ta med tops på söndag :-).

Jossan sa...

Det låter kanon Helena!
jag tror helt klart du grejar vara kvar i den gruppen!
Du är starkare än du tror själv!