söndag 26 oktober 2008

Drömmar och funderingar...

"I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut" ;) Inte ett öga var torrt när jag, stolt av moderskänslor, satt på första parkett och lyssnade till min 6årige sons klass klämma i för kung och fosterland. Ett uppträdande i skolans aula, tillsammans med gitarrkompande sjätteklassare och glada 6-7-8åringar i en enda gemensam kör. Detta avslutade en soppkväll med fokus på FN-dagen, där alla intäkter gick till Hoppets stjärna, som i år stödjer några indianbyar någonstans långt bort...

Fast nu var det ju inte det jag skulle skriva om! Men, faktiskt, jag drömde något som jag aldrig drömt förut- jag drömde att jag köpte nya löparskor! Är det ett tecken? Bör jag köpa nya dojjor nu då, frågar man sig. Nää tror inte det, jag har ju redan köpt två par i år, dem får jag allt slita lite till på... I drömmen formulerade jag allsköns ursäkter till min man om varför jag var tvungen att köpa ytterligare ett par dojjor, men drömmen tog slut innan jag hann börja förklara mig, puh;) Jag menar, vi har inte världens bästa ekonomi, så samvetet ligger där och gnager så fort det ska göras nya inköp.

Idag ska jag slita lite till på dojjorna och träna med Team Stockholm Marathon, TSM. Första träninstillfället med gruppindelning och ett pass på 5-10km. Funderar på att träna med 4timmarsgruppen, enligt initierade källor bör det vara ett tempo som passar mig. Vi får väl se, annars finns det ganska många grupper att lägga sig i; klara loppet på 3timmar, 3.15, 3.30, 3.45, 4tim, 4.15, 4.30 osv...
Yep, jag är redan anmäld och startklar för stockholmsmaran den 30 maj i vår. Borde jag klara loppet på 4 timmar? Högst troligt...inte, men nånstans däromkring och absolut inte sämre än 4.36 som jag sprang Berlinmaran på...Så, nu är ribban satt och siktet inställt! HÄPP!!!!

I nästa inlägg; Helena goes TSM....stay tuned!

4 kommentarer:

Jossan sa...

you go girl!!!
så jättekul att du är tillbaka. Härligt härligt.
Ha ett skönt träningspass med TSM idag så hoppas jag vi ses på tisdag!

Anonym sa...

finaste, snabbaste och envisaste helena - du kommer ju att spöa berlin-tiden med hästlängder!

apropå din kommentar på bloggen,det Var trevligt ute, men blåste rätt saftigt på skanstullsbron! =) Det blev 17k och klockan är inte ens 10 - tack vintertiden för det! Nu ska jag ägna hela dagen åt att äta igen det jag sprungit bort! =)

kram!

gullfot sa...

Vad roligt, vi vill veta allt!! Och självklart skall du satsa på 4h, det är ju nästa steg :-)

Hoppas du hamnar i en riktigt, riktigt trevlig grupp på TSM - framförallt med bra farthållning :-)

Helena sa...

jossan: Klart vi ses på tisdag :D

maria: mm, vintertid är rätt skönt faktiskt :D

fredrika: hamnade i cattis grupp, 3.45 med lagom fart, hoppas jag klarar av att stanna där när långpassen börjar, 20K i 5.40fart!