lördag 16 januari 2010

Pose?

Kan det vara nåt för mig det? Ja, jag tror det. Ska straxt ut till Bosön med några härliga människor från IF Linnéa för att delta i en miniclinic hos Markus Stålbom. Vi ska under tre timmar springa på löpband, bli filmade och ändra löpsteget till att POSEa, dvs springa mer på framfoten. Vad jag förstår blir man en bättre/snabbare löpare och minskar risken för skador i vader och knän bla. Jag har nosat på den här tekniken lite grann och enligt Markus så ska man springa som ett barn gör, dvs inte ens tänka på hur man springer, bara falla framåt och låta fötterna nudda marken så kort tid som möjligt. PUH! Det här ska bli MYCKET spännande, jag återkommer med rapport inom kort! Så länge får ni ha en riktigt trevlig lördag!!

4 kommentarer:

funrun sa...

hur gick det då??? jag är nyfiken!

Helena sa...

Det gick bra, tror jag! Lite svårt att omsätta allt man lärt sig i praktiken bara, men det ger sig nog bara man är envis! Det kommer ett inlägg om detta snart! ;)

marie är mitt namn sa...

Det var kul - jag testade lite dagen efter på långpasset och det funkade ganska bra.

Vi får testa lite innan träningarna som vi sa.

Marie

Helena sa...

Men shit vad den här bloggen faller i träda!! Välkommen hit Marie!! Vi får höras innan nästa träning, jag kör igen på tisdag den 16/2. Ska bättra mig på uppdateringarna här!! ;)