måndag 16 juni 2008

En djupt imponerad mamma

De här fina teckningarna hade min son lagt på kudden så att jag skulle bli glad när jag kom hem sent en kväll. De föreställer en katt, jag med blommor, sonen med blommor och ett hjärta!!!


Äntligen har min snart 6årige son och jag varit ute på en kvällsrunda! Så spännande att springa tillsammans med barn och se världen ur deras synvinkel. 5 augusti ska vi springa ett 1,2kmlopp tillsammans så jag tyckte att lite träning för hans skull kunde vara på sin plats.

De första fem-tio minutrarna går det jättebra, vi försöker hitta en takt som han orkar med. Han har efter några försök tidigare i vår börjat inse att det inte gäller att springa fort och komma först, vilket annars kan vara svårt att undvika i den där åldern;-D Så vi gick ut i lugn jogg.
Efter en stund fick han håll, kanske berodde på att vi stack iväg ut alldeles för tidigt efter middagen, så sedan bestämde vi oss för att gå nästan hela rundan runt.

Skulle gissa på att distansen blev knappa två km och jag är så imponerad av att han orkade gå runt och även springa lite trots en heldag på förskolan plus att han är igång och rör sig HELA tiden. En kille som älskar att röra på sig! Som tur är tycker han lika mycket om att vila och sitta/ligga still så det blev många parkbänkar som nöttes på vägen hem:-D

Jag lägger in vår lilla runda på jogg.se

Då kan jag återkomma till den varje gång vi har varit ute och ev se om vi har förbättrat tiden något. Målet är dock att vi ska ha roligt tillsammans och orka springa längre och längre, men sen vet man ju aldrig vad som händer på vägen? Kanske det dyker upp något som är mer intressant och som vi måste stanna och titta på. Då får det bli så, kul ska vi i alla fall ha!!!

3 kommentarer:

MarathonMia sa...

Åh - gullegris! Vad härligt att få bli uppvaktad sådär! Kan vi skönja en blivande IF Linnéan? Jag lobbar hos sonen men han är bara mäkta imponerad... :-)

Helena sa...

Ja! Vilken bra idé!! Hade han varit tio år äldre så kanske...Men jag väntar fortfarande på att få se din son på träningarna Mia! Vad väntar han på?

Benet sa...

Låter ju supermysigt att springa med barnen. Undrar om mina tjejer skulle nappa på ett sådant erbjudande. Tål verkligen att tänkas på...

PS. Visste inte att du också bloggade! Kul! Du är nu länkad till från min blog. :-)