onsdag 28 oktober 2009

Härlig träningsvecka!!!

Ok upp ur höstsvackan och på med leendet! Igår var en riktigt bra dag med grymt tuff träning i tantolunden tillsammans med härliga gamla och nya Linnéaner. Med inspiration av härliga Mia (som smittar av sin positiva energi på många av oss- TACK Barbie ;)) så bestämde jag mig för att möta alla med ett leende den här dan. Det funkade så himla bra så jag var på kanonhumör när jag kom till träningen. Delade ut spontankramar till höger och vänster, blev extra glad av att se Catti på benen igen och var sen så mysigt nöjd över att ha hunnit in till träningen. Vi delade upp oss i två grupper, en för de som ville köra stegintervaller och en som ville köra uthållighetsträning för ultradistanser= långbacke á 450 m x 6-8st. Jag gillar verkligen backar men är inte särskilt bra kompis med plana intervaller så därför bestämde jag mig för att köra just dem. Backar kör jag så mycket ändå.

Så gav vi oss iväg i två olika uppvärmningsgrupper, stannade en stund för löpskolning och körde sen igång. jag höll koll på klockan och tog rygg på Tone-grym på farthållning och bra fart hade hon. Vi höll till på en kuperad 800 metersbana och körde 4min-30sek vila, 3min-30sek vila, 2min-30svila, 1min-30sekvila, 1min-30sek vila och sen upp igen på 2, 3 och slutligen 4min med 30 sek vila mellan varje. Puh! Det ska vara jävligt jobbigt sa coach Allan innan vi började och det var det!

Tre dagar senare kan jag säga att det där passet var tufft! Har träningsvärk precis överallt i benen . Bra antar jag. Fortsatte sedan onsdagkvällen med ett styrkepass på gymmet för att sedan på torsdagen (hör och häpna, vi fixade barnvakt!!!!) delta i D:s jäääättelånga löpstyrkepass. Riktigt bra och tufft för hela kroppen. Ner i leran och kräla bara! ;) Kan konstatera att träningsvärken är kvar men nu på ännu fler ställen!!! Spännande med muskler som man inte trodde fanns! ;)

Avslutade torsdagkvällen med ett möte i klubben där vi spånar kring lopparrangemang. Riktigt spännande men vill inte säga för mycket om detta ännu. Dock får ni gärna tipsa om sponsorer! Spännande att möta Cecilia som är ultraproffs, hon hade mycket tips att ge oss.

Sammantaget kan jag bara säga att jag är på gång igen och mår som bäst då jag både hinner med familjen och hinner träna. Just nu känns livet bara härligt och på söndag är det dags för långpass med härliga Linnéavänner. Men först lite firande av kollega som fyllt jämt, ska gå och se Cats på Cirkus imorgon. Oj vad jag ska njuta! Trevlig halloweenhelg!!!

http://disney-clipart.com/Halloween/Mickey/Pluto-Halloween-moon.jpg

4 kommentarer:

Carina sa...

Vilken schysst vecka!! Jag fick också grym träningsvärk efter förra löpskolningspasset med D, De är verkligen supergrymma!
Rid på den här måbravågen nu!!!

Jag ler tillbaka till dig!!!

Helena sa...

Tack vännen, superkul att se dig i torsdags, nu ska här letas sponsorer eller hur??? Härligt att du fått upp farten ;) Kram!!!!

Jossan sa...

Härligt att läsa att du hittat träningsglädjen igen gumman!
Hoppas ni hade en mysig helg.
Ses vi imorgon kväll på zinken?

Helena sa...

Jossan: Ja det är underbart, helgen har varit kanon, långpasset i söndags var helt underbart, jag är inte ens trött :) Ska försöka hinna imorgon, i värsta fall ansluter jag i tanto och kör uppvärmningen själv, är på kalas straxt innan :)