söndag 17 augusti 2008

Midnattsloppet Stockholm del 2

Ganska intressant att kunna se loppet i detalj.
Vid 7,5km var jag rätt trött, men det var trångt och mörkt. Att tänka på till nästa gång är att öka även om det gör ont:D och armbåga mig fram, ta plats och skrika åt bromsklossarna att hålla till höger (det var rätt många som inte gjorde det tyvärr).

Det som kändes riktigt riktigt bra var att jag återtog samma placering på slutet som jag hade i början. Ett annat minne som dyker upp är när jag sprang uppför backen vid sofiakyrka, jag är så glad för alla backintervaller med IF Linnéa FRAM MED HÖFTEN, LYFT BLICKEN OCH KÖR!!!!!


Detaljer
Startnummer 9331
Namn Helena Angetun
Född 72
Klass K
Startgrupp 4
Förening/Ort IF Linnéa
Nation SWE
Placering 1704
Sluttid 56.39
Genomsnittsfart 5.39 min/km

Distans Totaltid Sträcktid Min/km Plac
2,5 km 13.41 13.41 5.28 min/km 1457
5 km 27.54 14.13 5.41 min/km 1704
7,5 km 42.41 14.47 5.55 min/km 1719
Mål 56.39 13.57 5.35 min/km 1704

funrun och söderbruttan i startgroparna:D

6 kommentarer:

Karin sa...

Precis så, Helena! Go kill the uppförsbacke! :-D
Hörde du att vi vrålade just "upp med höften, upp för backen" efter dig? ;-)

Helena sa...

Nä men jag hörde er vråla nånting i alla fall, ni lyfte mig hela vägen upp:D TACK!!
fast den backen var verkligen en bit of kaka;)

Anonym sa...

Jättegrattis till ett strålande lopp!!

MarathonMia sa...

Du är ju underbar! du hade grym "höftföring" jämfört med de andra som såg ut som ostbågar... upp med hakan, fram med höften - tjoho!

Nix sa...

Härligt med pers! Mer sånt åt Linnéanerna!

Helena sa...

bureborn; tack! det var verkligen ett av de roligaste lopp jag sprungit:D

mia; utan er hade jag också blivit en ostbåge;)

nix: det är underbart, tack vare alla glada linnéaner persar man hela tiden;)...nästan:D